Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Chrissie - 5 februari 2011 22:22

Börjar mer och mer...och mer...fundera på att ta ett föl efter Tritla. Har redan hittat en hingst som jag tycker passar. Men vi får väl se. Än så länge på funderingsstadiet.


En fundering: Om man har massa djur och inte tycker det är roligt x antal gånger per dag, 365 dagar om året - då tycker folk att man är en kass djurägare och ifrågasätter varför man skaffat djur.  Varför ställs aldrig den frågan till folk som skaffat barn??!!


En fundering till: Om man har en hund, eller två (eller nåt annat djur) - och funderar på att skaffa fler, då tycker folk att man är helt galen och ifrågasätter hur man ska orka med det. Är man en mamma med ett barn (eller inget), så tycker folk att man är konstig som inte vill ha fler.


Vad är logiken?!


Dags att leta upp kudden! Håll nu tummar för Ludde, R-M, mig och Bangsi imorgon!:-D Vi ska göra vårt bästa, men det är första gången, så vi tar det för vad det är. Förr eller senare ska vi sopa banan, men alla "barn" i början.


"Titta kom och titta
kom sätt er här omkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund
Han vill visa oss någonting..."




Av Chrissie - 5 februari 2011 16:16

Igårkväll när jag hade tagit in hästarna och skulle stänga stalldörren så klämde det till lite i armen. Jag hade både fleecetröja och min tjocka jacka på mig......

Tänkte inte mer på det, men sen när jag kom in i värmen, började det svida lite mer.....

AJ AJ!!


  

Av Chrissie - 5 februari 2011 16:01

De som känner mig, vet nog att jag gnällt ovanligt lite i år, men nu ......NU ÄR JAG SÅ INFERNALISKT LESS PÅ VINTER!!! Så, nu har jag sagt det! :-D Trött på långkalsonger och tjocka varma tröjor. Urless på mössor, vantar, raggsockor och varma skor.

Idag har det varit genrep med Bangsi och Ludde. Som vanligt så blir Bangsi alldeles för överexalterad. Skäller, hoppar och vill inte riktigt samma sak som sin förare vill. Bokstavsvovve!! Bokstavligt talat! :-D


  


Ludde´s matte han knappt säga "- Varsågod", så var de på språng...

  


Blåste väldigt kallt, så nu har jag kastat mig under filten för lite upptining. Naturligtvis fick jag en katt i knät också. Pjakkur har börjat få gå ut lös lite korta stunder, då jag är med. Han är världens lyckligaste då och vill inte alls komma med in när matte säger till.

Sambon har varit i Säfsen, på någon skoterdag....Tycker mig höra skotern nu, så antar att han är på intågande....17 mil har de klarat av idag. De gäller för grabbsen att träna upp sig lite, för nu är det bara en månad kvar innan de drar iväg till Canada!! Gissar att de har nedräkning:-) Själv har jag också nedräkning, då jag äntligen ska ta itu med ytskiktsrenovering medans de är borta:-))))) Längtar!!! Får se hur mycket jag hinner med....Men hall, tvättstuga och sovrum är prio ett!!

Back till upptining innan jag ska ta tag i att rensa frysen, så det får plats lite nytt:-)

//





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards