Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Chrissie - 27 januari 2011 18:18

Tänk att dagen är 1 timma och 44 minuter längre sedan vintersolståndet! Ljuvligt! 17.09 var det fortfarande inte beckmörkt!! Hundarna busade och rastade och matten motionerad och nybadad! Från och med imorgonkväll får även mattes vänsterfot vara med i ett bad! Yaaaaaayyy!!! :-D

Blir lite skadeglad när man tittar på sin blogg, idag för ett år sedan, och det var snöoväder som hette duga tydligen. Men man ska väl inte ropa hej än...Hinner nog bli x antal snöstormar till, innan våren behagar sig hit. Men det skiter vi i nu, för här ska njutas av varenda solstråle. Ska INTE glömma att kasta ner solglasögonen i väskan!

Plingeling!

//


Av Chrissie - 27 januari 2011 12:58

Sov sådär halvbra inatt och vaknade tidigt. Satt mig och jobbade istället och sen ut och frukostfodra pållar och tog en hundpromenad. Tog sen med vovvarna till Halvars där de fick gå en till promenad och leka med Monty, som blev överlycklig att vi kom på besök. Därefter blev det ridning på bästa Drómi som hade en bra dag idag och höpackning och eld i pannan.


Så nu har jag äntligen kommit in och fått slå ner rumpan tillsammans med en kopp varm choklad och några knäckebrödsskivor till det. Mumma!!! Är så härligt att jobba sig hungrig! Måste helt klart vara den bästa hungern. Hittar någon felstavningar så beror det på att jag har en misse precis överallt, som saknat mig.....Har aldrig varit med om maken till social katt. Han är helt underbar, trots dregelpussar:-)

Nu ska jag faktiskt unna mig en power nap innan det är dags att fortsätta jobba och sen ta en svängom med bästa vännen dammsugaren och en ny hundpromenad innan det blir mörkt.


Imorgon blir det upp långt innan ottan, för en dag i U-a :-) Sen helg!!!!

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards