Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Chrissie - 26 januari 2011 18:13

Idag har den varit en strålande solig dag, men ack så kall. Typiskt när man vill gå långpromenad med vovvar. Tyvärr så fixar inte Neo´s tassar det, utan han får sån himla kramp. Har varit sådan sen han var liten, så det är inget som kommit på ålderns höst. Korta promisar  har det ialla fall blivit och lite bus såklart. Nu har de dragkamp för fullt här inne i vardagsrummet.


Nu behöver jag tips och råd från kunniga.......

Har ridit Tritla ett par gånger nu med bygelnosgrimma. Har inte alls haft den hårt knäppt, så den har inte tryckt eller varit "elak" mot munnen. Däremot så har hon gått så himla bra!!!!! Utan tjafs och bråk och jag har kunnat vara så mjuk och snäll i handen! Både tölten och formen sitter som en smäck och hon känns helt mycket lugnare och harmonisk!! Så nu behöver jag veta om jag törs fortsätta rida med den, eller hur jag ska göra!! Hjälp!!!:-)

Hanna knäppte en del kort idag på T och mig, och de blev kanon............ända tills jag skulle ta fram telefonen och lägga upp dem här. Ja, se då var de helt borta ur telefonen! Megasuck!!!

Har öppnat en höbal också som tydligen var dammig, så nu hostar D och T  igen. De är inte sjuka, utan får hosta av dammigt hö - varför vi köper dammfritt. Men nu var det en kass bal tyvärr. De hostar inte heller när de står inne på stall med spån. Nåja, bra mår de ialla fall!!:-)


Nä, nu är det dags för lite ungkarlsmat och kasta in ved i pannan och kaminen.

-14,3 C BrrrrrRrrrrRRR!!

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards