Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under december 2010

Av Chrissie - 6 december 2010 17:57



Spindlar, hualigen. Att flyga........

Av Chrissie - 6 december 2010 14:15

En första.........Får bli "ett" första, mitt första EGNA husdjur.

Hade tjatat länge på mina föräldrar, men de tyckte absolut att jag skulle vänta tills jag var stor nog att ta hand om och ha ansvar för ett djur.


En granne hade fått 12 st kaninungar, och jag var där varje dag och pussade på dem, samt hjälpte till med stödmatningen, eftersom de var så många. Den sista, den tolfte var mycket mindre än alla andra och jag blev naturligtvis helt galet förtjust i honom. Tjatade så på mamma och pappa, men de sa blankt nej!

Kaninunge efter kaninunge levererades till sina nya hem, men minstingen var kvar.

Så en dag när mamma och jag varit iväg och handlat och vi kom hem, så stod det en STOR utebur på tomten...och i den satt han!! Den lille krabaten!!! Chippe fick han heta! Han var av rasen Belgisk jätte och blev så småningom den största utav dem alla 12. 9 kg vägde han som fullvuxen och blev 9 år gammal!! Han var nästan alltid lös ute och kom när man ropade:-)

OCH....Jag tog ansvar för honom under hela hans liv!!


Av Chrissie - 6 december 2010 08:13

Har ju under en längre tid fått reda på att jag ska bort denna helg, men dock inte vad jag ska göra. I fredags började dock några tjejer ana oråd, då det visade sig att vi var fler som skulle åka bort, just kl 10 på lördagsmorgonen.

Sagt och gjort, kl 10 blev vi upplockade utav Mattias och Erika. Hmm, i min värld skulle vi ju åka bort med Anders och Åsa. Så lite snöpligt att de inte hämtade oss. Hmmm!! Man blev ju inte mindre nyfiken!!!!

Som tur är finns mobiltelefoner, även om vissa tjejer hade fått lämna ifrån sig sina:-P...Så efter en timme ungefär, hade vi ju ialla fall listat ut att vi var 5 par och alla på väg mot samma håll, fast i olika bilar.

Nu började ju gissningen....Var ska vi???!!!!

I Marieberg svängde vi helt plötsligt av. Där mötte vi upp de andra. Tjejerna fick en stor slant av karlarna. "Gå och shoppa, ät och så ses vi 13.30"

What?!!!!

5 tjejer som ska shoppa satan på en timme. Det ni!!! Men vi lyckades nog alla komma därifrån med åtminstone en kasse:-)

Vi försökte ju också få ihop alla våra ledtrådar. En del skulle ha varma kläder, en del inte. Någon skulle vara finklädd, någon skulle sova på hotell, någon annan i sovsäck. Ja, herregud, inte lätt att lista ut någonting på det. Blev som sagt var inte klokare.

Sambon och Mattias hade också givit mig och Erika några ledtrådar i bilen...Jo tjena!!! Inte mycket sanning hos de där inte!:-D


Vi trodde vi skulle vara utanför Örebro, men passerade vi det. Då gissade vi på Karlskoga, men inte heller där svängde vi av. Andra kvalificerade gissningar blev Töreboda, Skara, Göteborg......

Men resan tog slut i Lidköping!!!!! Lidköping??!! Har aldrig varit där, fanns det på kartan?!:-D Hur kommer man på tanken att släpa iväg 10 personer till Lidköping??!!


Jo ser ni:-D

  


Vilken grej! Det var snabbt in på hotellrummet för att svida om och sen ut till de förbeställda taxibilarna. Jodå, en liten "hutt" hann vi med hos dem som vann sviten på nerresan:-)

  


Helt otroligt fint anordnat inne på arenan!! Och vad med GOD julmat!!!!!!! Och goda snapsar och rolig underhållning och några ENORMT trevliga överraskningar!!!!

Kvällen slutade lite olika tidigt för oss alla;-D Tänker inte gå in på mer detaljer om detta.

Men hur som helst!! Vilka karlar!!!

Tänk vad de har pysslat och donat, helt bakom våra ryggar för att ordna detta!!!! Fixat djurvakter, barnvakter och allt runtomkring!!


STORT TACK TILL ER ALLA!! <3


Peter & Pernilla

Mattias & Erika

Conny & Ullis

Anders & Åsa

Magnus (åsså jag)


Hela Canadagänget !!!!!!!!!

Av Chrissie - 6 december 2010 08:09

Ligger efter i utmaningsbloggandet, men får ta igen det under dagen....


Jag har inte så lätt till tårar....


Men saknaden efter mams och paps kan absolut få mig i tårar.

Annars kommer de oftast om jag gör mig illa - vilket händer lite fööööör ofta, om jag får tycka till.

//

Av Chrissie - 3 december 2010 21:29

Bästaste fröken Svart, min goa prinsessa, lilla madame!

<3

  

Av Chrissie - 3 december 2010 12:26

Anders kom förbi i förmiddags och gissa om ett gäng grabbar blev glada!!:-) Vi tog en härlig promenad så pojkarna fick busa och springa utav sig. Så himla underbart att se dem härja runt!          


Tack Anders, att du kom förbi så jag fick tummen ur....  :-D  

Av Chrissie - 3 december 2010 08:53



Att få sätta sig upp på hästryggen och släppa ALLT som försigår i huvudet är absolut det som får mig att må allra, allra bäst!

Hundpromenader kommer som en tvärsäker tvåa:-)


Så jag sammanfattar det så här: DJUR är det som a l l t i d får mig att må bättre!!:-)



Av Chrissie - 2 december 2010 21:28

   En mycket dålig bild, då den är inzoomad och i skymning. Men visst kan man väl ändå se att de har det roligt? Jag blir lika lycklig varje gång jag ser dem roa sig i hagen. Den här gången ville inte Fröken Svart vara med, men oftaste så leker de faktiskt alla tre.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards