Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under september 2010

Av Chrissie - 8 september 2010 10:47

Vad säger man? Kom in till ortoped.op igårmorse tiiiidigt. Fick perm.kanyl och dropp, roliga piller och skrubbad fot, redo för att opereras. DÅ kommer ortopeden in och säger att "- Nej, jag tycker inte vi ska operera. Frakturen kommer "nog" att läka ändå, även om det tar tid.

Va??!! VA??? vA?????

Snacka om framförhållning!!!!! Kunde de kanske ha ringt och sagt det????

Nåväl, nu har jag fått en ny "vän" och ska lalla runt i ytterligare 2 månader och sen tillbaka för koll, och är det inte bra då, så kanske operation!!! Jag blir faktiskt skvatt galen!! Har gått utan "aircast" i två månader, så har svårt att se att den ska göra nytta först NU....Men får väl ge det en chans.


  



Tog min "Robotic foot" och hängde med på hundkursen igårkväll! Kära Fam. Gomersson hade pysslat om våra vovvar hela dagen, så de var tämligen trötta och ganska mättade på lek och bus! Underbart!! Det gjorde ju att jag faktiskt fick kontakt med Bangsi och han var urduktig igår!!! Luddetudde är ju alltid duktig och man sneglar alltid på dem och avundas kontakten. Men igår så fick vi till det. Massa nya roliga skyltar att lära in och sista gången på kursen ska vi ha en "tävling".

Massor med    till Gomersson´s!!


Just nu går våra tankar till M´s systers sambo som åkt iväg till UK i ilfart, då läkarna där har avslutat alla livsuppehållande åtgärder på hans far och tiden kvar är troligen väldigt kort. Our thoughts are with you P.


Dags att titta till pappershögen och se så den inte gått vilse;-P


//

Av Chrissie - 6 september 2010 07:57

Har ju varit segt på bloggfronten en period, men ska ta tag i det där nu. Men inte alltid så värst inspirerande att skriva om ......ingenting. De sista två månaderna har ju gått ut på att vara halta Lotta....och snart börjar en ny era igen:-/

Imorgon är det dags att kastas upp på operationsbordet och meningen är att de ska spika ihop foten. Ljuger om jag säger att jag inte är nervös! *Biter på naglarna*.  Har tänkt att hinna med en himla massa idag - ifall man inte vaknar igen:-P

Men vi startar dagen med jobbsamtal och frukost. Sen ska fröken underbara Svart få sig en omgång innan hovslagaren kommer. Efter det ska jag dyka ner i pappershögen igen och till kvällen ska jag förvandla min lena kropp till en torr sandpapperslik vildsvinskropp, och håret till en Svintoboll! Jippi!:-(


Åver änd aout

//

Av Chrissie - 5 september 2010 20:19

Kan ärligt säga att det var länge sedan jag haft en hel helg som varit så bra, rolig och trevlig!:-) Redan i fredags började det med att Ludde och hans husse kom hit för en busstund med mina pojkar.

  


I lördags var det ridkurs i Pärlby, för Jökull G. Så himla nöjd!!!! Med både instruktör och med Tritla!! Första passet var hon ett ök med handbromsen i, hela tiden. Pass nummer två började med att J satt upp, som för övrigt såg tämligen roligt ut då T är liten. Sen fick "jag" lektion i att rida henne och JÄKLAR vilken häst hon blev!!! Var absolut en NY häst jag åkte hem med. Leendet var stort!!

      

KÄRLEK!!!   (foto: Jenny Eriksson)


På kvällen blev det lite vin och starkare drycker i samvaro med H, J och J! Många skratt kan jag lova!!! .....Och lite ont i huvudet idag. Kom inte isäng före 3 imorse.

Tog en promenad med T på eftermiddagen och sen fick hon njuta lite gräsätande med mig, vilandes på nya altanen:-D

  

Nu är det egentligen bara vatten som saknas, sen kan det badas i karet!!!



Av Chrissie - 1 september 2010 22:23

Igår var det skola för Bangsi & hans bror igen. Vi fick vara utomhus, men först lekstund och den traditionsenliga fikan:-)


      

        Ludde, Bangsi och Ludde´s husse och matte vid fikahörnan.


Massa skyltar att komma ihåg. Man hinner knappt med att göra det man ska med hunden, för man är fullt koncentrerad på att läsa och förstå skylten. Men skam den som ger sig! Får helt enkelt ta mig i kragen och träna mer!!!


  

Nu är trattisarna här!!!!! Förvisso betyder det att hösten också är här, men just nu ser jag bara fram emot solsken och det utlovade högtrycket!


  

Ikväll blev det första måltiden med årets hö! Populärt verkar det som!

Väntar på analysen som borde komma vilken dag som helst. Hästarna får gå i "hemmahagen" på kvällar/nätter, så man kan ha lite uppsikt, då den "välkända" bilen har synts till.

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards