Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Chrissie - 27 juli 2010 22:47

Guess what?! Idag hade jag inte otur, utan tur. Ja, ni läste rätt...Tur! T U R med väldigt stora bokstäver. Moi!! Tur!! Har fortfarande svårt att smälta det:-D

Sambon stod på taket och bytte vindskivor och skulle skruva tillbaka plåten som ligger över. Själv sitter jag på marken och målar lite staket i lugnan ro, när sambon helt plöstligt skriker -" Aaaaaaaaaakta"!!!

Jag kastar mig upp och springer för glatta livet, typ 4 steg som gör *massa svordomar* ont i foten. Och det var T U R att jag gjorde det. Plåten som skulle skruvas fast, åkte rutschkana nerför hela hustaket och landade på högkant p r e c i s där jag suttit! Ha, det var väl en himla tur att jag inte gjorde det!!!:-)


Lite dum (läs: busig) har jag varit också. Skulle hämta hem hästarna som går i en hage, typ 100 meter bort. Jobbigt läge när man inte går i bästa farten. Så jag hoppade upp barbacka på Tritla med endast grimma och hade de andra två som handhästar. Det gick himla bra, även om det kanske inte rekommenderas. Och speciellt inte med en bruten fot.

Men.....jag slapp gå hem:-)


Solen kom tillbaka idag! Hurra! Tänk vad man blir på bra humör utav solstrålar!!


Här kommer lite före och efter bilder. Dock är huset inte alls klar på efterbilden.

                  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards