Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Chrissie - 20 juni 2010 21:34

Efter 12 dagar så är båda vovvarna FRISKA!!!!!  Nästan läge att fira?! Så synd då att jag just nu lever på fil och soppa:-P Självförvållat -jag vet! Egentligen så gör det inte ont i själva tungan....men någonstans trycker det på en nerv, så det gör vansinnigt ont i ena örat varje gång jag ska försöka tugga eller svälja. Prata är väl inte heller favoritsysselsättningen just nu.


Imorgon är det kursavslutning på aktiveringskursen och det ska bli så skoj!!! Längtar efter att träffa Luddetudde & CO !


Måste säga att jag är GRYMT nöjd med nya mobiltelefonen. Tack L som "övertalat" mig:-)

Inte för jag är en mästerfotograf på något sätt, men jag är helt nöjd med den här makrobilden -tagen med en mobiltelefonkamera:


För övrigt kanske någon kan tala om vad det är för en fjäril? Säkert en jättevanlig art, men jag har då aldrig sett sådan förut.


Min bästaste sambo (hmm, nu har jag förvisso bara EN sambo..men han är bästaste ändå) har varit så flitig! NU ÄR ALL VED KLAR!! Nu kan vi värma oss i drygt ett helt år, om inte lite till!! Jippi!!:-)  Nu är mitt jobb kvar - att måla om huset!

//



Uppdatering: Har letat fjärilsarter hela morgonon, och kommit fram till att det är en helt vanlig Aurorafjäril. Förekommer i hela landet, utom i fjällkedjan. Ses i maj-juni, ffa ängsmarker.

Dock är min mycket gulare. Hanen är mer orange. Så antingen en blekfis eller kanske en hona??? :-D

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards