Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under maj 2010

Av Chrissie - 22 maj 2010 10:21

Släpper ut vovvarna i trädgården och går själv in och sätter mig framför datorn. Hör efter en stund mystiska ljud uppe vid vinden och tänker att ; så stora råttor kan vi inte ha så att de för ett sånt oväsen.

Springer ut och tittar:


  

  


Gick tydligen alldeles utmärkt att komma upp, men ner fick matte bära:-)

Bushunden!! :-)


Av Chrissie - 21 maj 2010 22:47

Vaknade tidigt imorse utav att regnet vräkte ner, men lyckades somna om en stund till. Började med morgonpromenad med älsklingsvoffarna för att sen ta ridning. Tritla var en klippa idag och väl förtjänt sitt nya "blingblingträns" :-)

  


Sen så var det dags för att rida "min vita älg"...Men si där gick jag bet. Han tror att jag ska komma med den turkosa flaskan och vill inte alls bli infångad.

Så då var det bara att lämna honom där och ta tag i storstädning av huset istället.


Bangsi är det full fart på och roar sig själv. DAMPhund :-)) Lite skoj att se Neo ha respekt för Lillskiten. Inte för att Neo är rädd för honom, men för kragen som Bangsi behärskar med viss.....respektlöshet;D


På kvällskvisten har detta avnjutits!!!!! Tycker ni ska vara riktigt avundsjuka för det var JÄTTEGOTT!!!   



  

//

Av Chrissie - 20 maj 2010 20:48

Min cementkeps har äntligen flytt sin kos! Skönt!!!  Lilla Bangsi är det fortfarande synd om dock, men nu får han knapra lite piller igen och så hoppas vi på att det läker på bra underifrån. Han är dock pigg och glad och retar just nu gallfeber på Neo:-D

Var meningen att det skulle bli lite ridning på eftermiddagen, men då behagade åskan att mullra och jag rider I N T E när det åskar. Lämnar heller inte Neo ensam eftersom han är så rädd. Vill absolut inte att lillskiten ska ta efter gammelgubbens dåliga egenskaper.


Sambon skulle komma hem ikväll och lovade att ta med sig pizza!! Har suttit i timmar och dreglat efter den där flottbiten, hungrig som en utsvulten hyena. När jag slänger upp pizzalocket visar det sig att det är räkor på den!!!!!!

(Tål inte räkor!!!). Dumma pizzabagare. Sambon hade t o m frågat att det verkligen inte var räkor på den, och pizzabagaren hade glatt svarat: - Nej, nej!



Av Chrissie - 20 maj 2010 10:18

Jaha!! Så har Bangsi´s op.sår gått upp!!:-(( Måste ha blivit någon reaktion på tråden, då det var så länge sen nu och allting har sett så fint ut. Verkligen tur att han gillar sin krage! Mindre kul att han nu inte får ligga ute och mysa på gräsmattan.

Matte har bara ont i huvudet. Gick och lade mig med huvudvärk, vaknade med huvudvärk och Alvedon hjälper föga. Nu har ju jag ett sånt där väderhuvud, så det är bara för att det är åska i luften och kvavt som det inte släpper. Så nu hoppas jag verkligen att det blir omslag i vädret. Hatar att ha ont i huvudet!


Dags att ta tag i dagen och få någon nytta gjord.

Tänk vad skönt om man hade varit klonad. Då hade den andra Jag fått utföra allting:-)


Av Chrissie - 19 maj 2010 20:35

Har verkligen haft en skön dag. Bara gjort sådant som fallit mig in, utan direkta måsten. Sambon är på jobb någonstans och ibland så skönt att bara få ha lugnet och tiden att få bejaka och rå sig själv. Nåja, nu har jag ju fyra fyrbentingar som vill ha min uppmärksamhet, men de ingår ju rekreationen!!

Tror aldrig att jag kommer någonsin att bli klar, men idag har jag både haft tiden och inspirationen att skriva på den blivande boken....jag hållit på med de senaste ..hrmmph....fem, sex åren.


  

Så kul, men körsbärsträdet vi planterade för ca 2 veckor sedan, blommar!!:-)




















Nu har jag och Ludde´s matte anmält oss till hundkurs. Börjar på måndag. Ska bli himla kul! Den lille krabaten är så duktig när man tränar hemmavid, men så fort man kommer någon annanstans så är det som att han är döv och allt han kan är bortblåst. Måste jobba på den där enorma entusiasmen:-)


Nu ska jag se om det går att anmäla sig till distansutbildning i isländska. Har letat privatlärare länge nog, utan resultat.


  

//

Av Chrissie - 18 maj 2010 22:58

Skulle verkligen behöva klona mig för att hinna med allt jag vill, kan och måste göra! När solen tittar fram så är det ialla fall inte datorn som får första prioritering.

Har varit och jobbat lite (eller jäkligt mycket faktiskt), en superkul dag. Hade anställningsintervju också, även om min kollega L fick sköta det mesta medans telefonen ringde på.

Igår var jag på lite äventyr med H. Blev inte vad vi hade tänkt oss, men i slutänden blir det garanterat kanon.


NEEEEEEEJ, fråga inte....Jag har i n t e badat lillskiten än *skäms*   

Men jag lovar, han verkar jätteglad ändå!! :-)) Han är nog den som blir allra allra mest glad när jag kommer hem. Neo blir glad på sitt egna lilla sätt och springer efter tuggben och lägger sig och gnager frentetiskt. Tror det är någon slags överslagshandling.

Hur som helst så är fästingmedel applicerat och hästarna switchade samt avmaskade. Bad tar vi när andan faller på helt enkelt!


Längtar så efter en systemdigitalkamera!!!! Ska nog kolla runt på några. Tips emottaget tacksamt.


På återseende snart igen!

//

Av Chrissie - 15 maj 2010 21:57


Badat med hästarna halvvägs på ridturen, då vi också vi tog en liten vätskekontroll i solskenet!

Precis vad jag behövde för att få tillbaka lite energi och hitta livslusten igen. Egentligen är det inte alls så illa, utan en tillfällig svacka.


  

Det här ialla fall livskvalité för mig. Sitta och äta gott ute i kuvösen och se hästarna gå och beta i hagen. Notera sjögången på häcken...hahaha. Jag gav den en omgång i förmiddags och helt jämn...njaee!

Har varit trevligt att haft sambon hemma några dagar i sträck, för snart börjar kringflackandet för honom igen.


Bangsi och Neo har varit utomhus hela dagen. De har busat, sovit, ätit och haft det riktigt mysigt i trädgården. Har fortfarande inte gett lillskiten sitt bad, men imorgon minsann. Då jäklar!:-D

Soffan kallar.....

//


  

Av Chrissie - 15 maj 2010 11:44

Blogginspirationen har uteblivit lite sista tiden. Känner mig inte riktigt på topp och brist på energi. En svacka helt enkelt. Kristihimmelfärdshelgen har regnat bort och återigen kan man ta sig en simtur på gräsmattan. Kvavt och dimmigt också. Hoppas på lite uppsprickande molntäcke till eftermiddagen, då jag hoppas att H och en ridtur kan ge lite ny energi och inspiration.


  

Varför bli blöt om tassar när man kan HOPPA över?!


Igår hade jag en rejäl genomgång utav Bangsi´s päls. Herregud, var kommer all ull ifrån??! Nu är han tovfri ialla fall, så jag hoppas orkar ge mig på ett vovvebad till kvällningen, så att fästingmedlet kan åka på.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards