Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Borta bra, hemma underbart

Av Chrissie - 26 maj 2010 22:36

Många längtar bort. Jag längtar alltid hem!:-)

Mitt hem är min borg och jag avgudar hemmets lugna vrå (nåja, underbart även när det inte är lugnt också).


Hemma igen efter jobb på plats. Lugn dag, men mycket trevligt och kanontrevliga djurägare idag:-))) Sånt blir man glad utav! Hann med lite sådant man inte hinner med när dagarna är fullbokade. Borde ta itu med en del pappersarbete, men ögonen är trötta, så jag tar tag i det imorgonbitti istället.

Har haft en praktikant i två veckor och attans vad roligt det är att vara handledare när det är personer som ÄR intresserade på riktigt. Hon blir nog en super djursjukvårdare en vacker dag!


Glatt återseende med mina lurviga vid hemkomsten! Dessutom möts jag utav sambon som står i bara kalsongerna och dammsuger, för att det ska vara fräscht när jag kommer hem och nattamaten serverat! Sämre kan man ha det! :-D


" Att leva är inte tillräckligt. Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha!"

/ Hans Christian Andersen


 
 
Anette

Anette

27 maj 2010 07:26

Håller med dig fullständigt... jag vill bara vara hemma :-).
Jag mår som allra bäst när jag är hemma med mina lurvar och de andra i familjen.
Så härligt att komma hem till ett rent hem och dukat bord :-)... du blir nog lite bortskämd tror jag ;-).
Ha en bra dag!!!

http://www.toppens.se

 
Rose-Marie

Rose-Marie

27 maj 2010 08:20

Jag undrar om det är för att vi har så fina lurvar som vi bara vill vara hemma. Jag är likadan.Visst är det väl skönt att bli lite bortskämd.Jag har ju en man som sköter det mesta av markservicen. Det är inte helt fel.Nu ska jag ut på friluftsdag med mina barn. Vi ska var i Källbotten och fiska. Ludde får naturligtvis följa med. Ella och
Ha en bra dag i solenTrassel kommer också så det blir nog en kul dag för hundarna. Även för oss tvåbenta.

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

G.

27 maj 2010 10:46

Hahaha, nä man behöver inte någon "lurv" för att trivas hemma. Det är jag ett exempel på! Det är SÅÅÅ skönt att vara hemma. Synd att man inte får vara det så mkt numera...

Skönt att du fick en lugn men givande dag på jobbet! Du brukar ju alltid ha fullt ös så njut av eventuella lugna dagar!! :-)

 
Chrissie

Chrissie

27 maj 2010 13:50

Men G; Du har ju också en "lurv" hemma..Eller två:-) A och Pucko! Inte för att det är beardisar, men säkerligen mysigt ändå?:-D

http://dromisar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards