Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Chrissie - 11 april 2010 21:30

Började dagen med promenad med vovvarna. Ludde och hans husse & matte kom hit och vi gick en rätt skaplig promenad genom skog, snö och gegga! Ludde fick också hälsa på hästarna och äta lite hästbajs;-) Superskoj!!!!

Tyvärr fick jag inga bra foton överhuvudtaget, men jättefina bilder finns att skåda på Luddes alldeles egna blogg!

Tack Ludde med familj för grisöronen! Nu ligger vovvarna och smaskar och är mycket glada över sina presenter. Bangsi och hans juvelsyskon fyller 9 månader idag! Grattis till allihopa!!


Sen åkte de enklare trädgårdsmöblerna fram och det blev brunch utomhus i strålande solsken. Underbart! Har pysslat och donat en del utomhus och på eftermiddagen hade jag lite klippningar inbokade.


Hade tänkt att rida, men då hästarna har hosta som eskalerat lite sista tiden, så har jag varit orolig och hoppade över ridning idag. Ringde vår suveräna veterinär (TACK A!!!!), så nu är jag lugnare igen. Hästarna har ju inget nosflöde, ansträngd andning, feber eller andra besvär. Så troligtvis är det höet som kan vara boven i dramat..Eller kombon fri tillgång/höet.

Har nu en plan för att se om hostan avtar!:-) Och SÅÅÅ mycket hostar de inte!


Hundarna har legat ute i trädgården nästan hela dagen, tvätten har hängt ute på tork och ytterdörren kunnat stå öppen. Nu är det vår på riktigt!:-) Även om det bli bakslag, så vet man att våren är här ändå.


Söndagspizzan är intagen och nu är det äntligen kväller i vårt hus!


Om allting går vägen och ingen överklagar kunggörelsen, så får jag mitt NYA efternamn om 1-2 veckor!!!!!:-)))))


//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards