Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Chrissie - 21 mars 2010 21:44

Egentligen behöver jag ju inte fortsätta blogga, för det räcker med att "copy & paste" inlägg från förra året! Ingen större förändring - ialla fall vad gäller vädret! Precis samma sak så här dags förra året.

Ca 2 dm snö föll idag!! Fy tusan!!!:-(

Sov i princip ingenting inatt. Hade så fruktansvärt ont i axeln att jag nästan var på väg ut i garaget för att ta motorsågen och kapa av armen. Sambon skjutsade ner mig till husläkarakuten, så jag fick lite starkare värktabletter utskrivna.

Men....nästa gång jag blir sjuk så ska jag helt seriöst överväga att gå till en veterinär istället. Ska man verkligen kunna få bli läkare bara för att man har bra betyg??!! Hur vore det om de lärde sig lite om hur man tar människor också?!! Blir lika imponerad varje gång, om hur fantastisk djursjukvården är. Ok, ett inte helt opartiskt påstående, men det är faktiskt sant.


Missade "valpträff" hos Bangsi´s "mormor", för jag bara orkade inte. Jättetrist, för de verkade ha haft så mysigt alla voffar och mattar. Hoppas det snart blir en nästa gång.


Tänk, nästa helg så ska vi ställa om klockan till sommartid. Bara stjäla en timme sådär! Men bara ordet sommar får en att bli glad.

Tog in hästarna ikväll. De hade istappar som rena kristallkronor i lugg och man. T har verkligen börjat uppskatta att få komma in ibland. Skönt! Mellanväggen har varit hel länge nu :-D


Nu ska det goffas burkcroissanter med Nutella. Så himla gott!

Sen tar jag fram pillerburken och hoppas på att däcka ända tills imorgonbitti!:-)





Av Chrissie - 21 mars 2010 19:15

Måste ju bara skriva lite om Jim Frick. Läste i tidningen att han nu flyttats till Akademiska med helikopter, men ännu inte vaknat. Hoppas verkligen att han kan bli helt återställd så småningom, men misstänker att det blir en lång rehabilitering?!


Jag är ju uppvuxen väldigt nära Jim Frick´s travstall. Han och Tommy Hanné delade stall under en period, innan Tommy flyttade sin verksamhet och Jim tog över. Vi tjejer hängde i stallet så ofta vi bara kunde och vi fick alla "skötarhästar". Ibland var vi ute och red på halvvilda unghästar och inte blev man rädd inte, när man blev avkastad både hit och dit. Man var lika snabbt uppe på hästryggen igen. Höjdpunkterna var när man ibland fick följa med i sulkyn på en träningsrunda. Då var man LYCKLIG! Har för mig att vi fick 7 kr i timmen för att sitta i stallgången och rulla benlindor. (Lovar, det var MÅÅÅÅÅÅÅNGA benlindor som skulle rullas).

Hur som helst så var det hos Jim Frick som mitt hästintresse började!




Håller tummarna för honom!

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards