Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Chrissie - 19 mars 2010 21:45

Är jag helt utan sans, vett och humor? Men jag förstår verkligen inte varför så många är förtjusta i TV-programmet "Solsidan".Tycker mest att det är tragiskt.

Snacka om att leva i misär!

Kanske att vissa människor känner igen sig och tycker att det roligt därför. Hualigen!:-/

Frågade sambon nyss om han tyckte att vi levde i misär. Fick då till svar att:

"- Nämen, vi har ju inte sjötomt. Då kan vi ju inte leva i misär". *Skrattar*


  




Av Chrissie - 19 mars 2010 17:05

Trodde aldrig att jag skulle bli så glad över lite regn i luften:-) Äntligen börjar man kunna skönja en mindre minskning utav snön!

Blev totalt genomsur när jag tog ett varv i hästhagen och letade undre tråden. Benen var alldeles bortdomnade. Så då blev det brasa i kaminen och ett hett bad. Ljuvligt! Ser fram emot dagen då man kan rida någon annanstans än på vägen fram och tillbaka! Igår hittade jag en liten öppen yta där jag tränade Drómi på volter. Usch, så bortskämd han har blivit. Gissa om en häst som tyckte det var pest och pina. Han försökte hela tiden galoppera ifrån det jobbiga, men insåg nog ganska snart att det var ofantligt mycket mer jobbigt att försöka galoppera på liten volt. Tritla och jag har nog hamnat i en liten ond cirkel. Helt mitt fel! Eftersom jag fortfarande är ganska "lost" på 4gångare, utnyttjar hon det till fullo och ska alltid trilskas...åsså blir det trav. Igår tränade vi bara skritt-töltövergångar. Typ 2 steg tölt, sen ner till skritt, upp 2 steg i tölt osv. Det funkade ialla fall:-) Men som sagt, inte T´s fel, utan mitt!! Verkligen dags för lite kurser snart!!

Vovvarna blir skitiga så det heter duga - men det är det VÄRT!! Vill ha snöfritt, helst igår!!:-)


Har inte bestämt mig ännu för om det ska bli lax/pilgrimmsmusslor eller lammfilé till middag. Kanske dags att ta beslutet snart?!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards