Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under februari 2010

Av Chrissie - 17 februari 2010 08:45

Nu har jag kommit hem igen efter jobbande på plats och avlöst sambon som åkt iväg på kurs...eller var det konferens?:-)

Fantastiskt nog så SNÖAR det igen!!! *mutter*,  *morr*!!


Hörde att Ludde och hans husse var här och hälsade på igår. Kul att brorsorna fick busa lite:-))) Voffarna blev ialla fall glada av att se mig, och speciellt som jag allt som oftast har med mig lite nya leksaker hem;-)


Passade på att besöka Agersta för lite pålleprylarshopping också :-D Inte ofta man hinner med det, men skoj är det. Sen att plånboken blir tom....men det är det värt;-)


Gården (Farmen) är omhändertagen, så nu ska jag kasta i mig lite frukost och sedan dags att att ta hand om farmen live;-)


//

Av Chrissie - 14 februari 2010 15:25

Minus 2 grader och strålande sol!! Började dagen med ridturer!!! Drómi har nog helt ärligt a l d r i g gått så bra (med mig) som han gjorde idag. Lyssnade på varenda hjälp och rusade inte alls på som han brukar kunna göra. Var definitivt en härlig upplevelse. Fick 280gr boots i julklapp och hade dem på, vilket absolut spelade en roll i den taktrena tölten också. Sambon skulle ta lite kort på mig och T, men som vanligt kommer man på detta när hon är trött och man är på väg hem, så nej......några bra kort blev det inte. Men hon har bara en tass i marken;-) Hahahahahaha

  


...och vad hon har för planer med det där bakbensskuttet har jag inte en blekaste aning om:-)


Fick ett underbart paket av sambon idag:-) En stor Bukowskiälg, fina örhängen, massa godis, en LILA JETSET klocka med ett matchande lila SNÖ armband!!:-)



Annars så har vi romantiskt nog "firat" med att ösa av MÄNGDER av snö ifrån altantaken, vedbodtak och förrådstak. Jobbigt värre, men nu behöver man inte oroa sig för att de ska rasa in. Behöver inte åka och träna idag ialla fall!!


Vovvarna har fått vara ute hela dagen och var också med på första ridturen. Sen har matte haft pälsvård och är precis klar! Puh! Bara det är ett träningspass i sig! Nu är de dock fina (ett par timmar) och busar runt för fullt.

Måste beardisar skälla så infernaliskt hela tiden?;-)


Nu blir det soffslö en stund- väl förtjänat.

//

Av Chrissie - 13 februari 2010 20:02

Nu har de rödmosiga anlänt hemmet och jag har servat dem med lite proteinrik mat;-) Hade som vanligt tänkt att rida, men det var alldeles på tok för kallt! NU ÄR JAG TRÖTT PÅ KYLAN!!!

Jag har haft en riktig hunddag i dag med massa långa och busiga promenader och däremellan jobbat.

Har fått liv i datorn, så jag får väl anse mig glad att jag aldrig kastade ut den genom fönstret. Dock har jag förlorat en del viktiga mail, men jaja....Får lösa det på ett eller annat sätt.


Så mycket mer exalterande rapport än så blir det inte en lördagskväll.

Ger ialla fall OS invigningen betyg 4,5 av 5 möjliga. Lite väl mycket sång och musik, men annars riktigt påkostad.


//

Av Chrissie - 12 februari 2010 22:26

Tur att jag inte ska åka med "grabzen"  på svenska rallyt, för klockan ska ställas på 03.00, för då är det OS-invigning:-)))

Nu har jag äntligen.......k a n s k e ......fått fart på datorn. Dumt att hoppas på för mycket.

Nä, nu ska jag vara lite social och fixa matsäck åt grabzen till imorgon. Loeb leder rallyt, surprise, surprise...eller inte:-)


//

Av Chrissie - 12 februari 2010 13:23

Har använt den nya datorn i säkert 4 dagar......och har nu lyckats få in ett jä... virus som har fuckat upp datorn stort. Som tur är har jag inte hunnit lägga upp någon ny bokföring i den ännu! Puh!! Tyvärr är det ett virus som slår ut virusprogrammet också, så det hjälpte föga.

Dock måste ju momsen och arbetsgivaravgifterna in idag (ja, helst igår), så jag hoppas jag får liv i den. Nu sitter jag med lånad dator och vill inte använda den för bankärenden.


Klev upp tidigt och hade hovslagaren här!:-) Så nu är de tu fina om fossingarna igen! Vovvarna har som vanligt varit ute och härjat i snön. Har nog inte en torr fläck på våra golv. Men hellre vatten än lera förstås.


Nä, ska fortsätta svära över virus!!!!

//

Av Chrissie - 11 februari 2010 19:43

Någon ÄLSKAR snö!!!


     

  






Mina älskade fina pojkar!

Av Chrissie - 11 februari 2010 19:09

Har varit en otroligt vacker dag idag, med sol och klarblå himmel. Men, vad gör det när man mår som om en långtradare kört över en? Fattar inte att förkylningen inte vill ge med sig?!!! Har en sprängande huvudvärk, trots missbruk av Alvedon:-P


Bangsi, den "lilla" skrutten fyller 7 månader idag!! Han har inte fått något speciellt, men en lång, härlig och busig eftermiddagspromenad blev det. När jag blivit sams med mobiltelefonen ska jag överföra lite bilder jag lyckades ta idag.


Imorgonbitti kommer hovslagaren och sen blir det töming av dyngcontainern.

Sambon är i Malmö och jobbar nu och till helgen får jag rå flera karlar alldeles själv....Eller snarare så övergår rollen från lyxhustru till piga;.-)

Är ju Svenska Rallyt i helgen, så jag har lovat att passa upp med mat, öl och skoterservice -om det behövs:-) Med tanke på hur sambon ställer upp för mig med hästar, tävlingar, kurser etc...Så är det inte mer än rätt att jag ger tillbaka:-)


Fy sjutton vad kallt det är. Helt otroligt att kylan består dag efter dag. Tur att OS börjar imorgon!!!:-) Då kan man stanna inne och "sympatimotionera" med gott samvete:-) Ska åtminstone följa curlingen slaviskt!


//

Av Chrissie - 10 februari 2010 22:45

Här kommer bilden:


Observera att bilden är tagen på en utav våra ordinarie ridvägar. Gissa om stackars pållarna fick arbeta.

Har fått tillstånd utav H att publicera bilden:-)

TACK H!


  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards