Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Bra eftermiddag!!!

Av Chrissie - 10 februari 2010 19:43

Vilken genomkörare pållarna fått idag. Vad med snö det är i skogarna!!! Helt makalöst. Hästarna hade snö upp till magen. Som tur är kommer man fram till lite plogade vägar nu och då under ridturen, så de får pusta ut. Hur som helst helt underbart härligt, om än lite kallt. Tyvärr har T blivit lite halvrädd för bilar, efter förra veckans dikeskörning och inte blir det bättre av att bilar blåser förbi utan den minsta hänsyn:-(

Svårt att träna henne att det i n t e är farligt då.

Tåget susade förbi också. Jag hoppade av medans det blåste förbi, men det var hon fortfarande kolugn med. D gick skitbra med H idag. Hon fick bli lite arg och visa att det inte är ok att få göra som man vill och det tror jag han lyssnade bra på:-)


Nu känner jag att jag inte är helt frisk. Mer död än levande. Brasa i kaminen för att tina upp och ett glas rött råder bot på det mesta har jag hört;-)


Hört ifrån L....


" ....Nu har jag inte tid att jobba, för jag har en gård att ta hand om..." 

:-)


//

Pssst. Bild på häst i m y c k e t snö kommer, så fort jag orkat med en uppladdning.

 
 
sandra

sandra

10 februari 2010 19:57

bilister som aldrig varit i kontakt med hästlivet har ALDRIG hänsyn. det slår aldrig fel. så jävla korkat. det skulle varit böter på det.

http://saaaandii.blogg.se

 
Ingen bild

Chrissie

10 februari 2010 20:08

Då har jag nog haft tur, för nästan alla bilister har visat sådan enorm hänsyn:-) Men visst blir man ledsen (och jävligt förbannad) på de som skiter fullkomligt i allt vad ryttare, hundar,gångtrafikanter heter.

 
Ingen bild

H

10 februari 2010 21:23

Håller med! Men annars var det en härlig och snöig ridtur idag!! Hoppas inte förkylningen tar om nu för dig!

 
Anette

Anette

10 februari 2010 21:41

Jag begriper inte att de kör som idioter när det finns levande varelser vid vägen.... spelar väl ingen roll om det är 2 eller 4 ben.

http://www.toppens.se

 
Ludde

Ludde

10 februari 2010 22:01

Tjena brorsan. Va duktig du är att stava. Min matte är nåt som kallas för språklärare. Jag vet inte riktigt vad det är, men hon lägger sig alltid i när jag skriver. Du är klok du som gör lite som du vill. Jag ska nog också se till att komma i det där som kallas trotsåldern. Det låter jättekul.
Matte håller på och bråkar med mig för att jag inte vill ligga när hon ska borsta mig. Jag tycker inte alls om att bli borstad. Hon säger att jag måste lära mig ligga när hon ska hålla på med mig. Det tycker jag är ganska onödigt. Det är väl bättre att hon låter mig vara.
Hoppas vi ses snart. Ska du på utställning den 10 april eller har din matte sett till att du inte får vara med? Jag tänker på det där med kulorna. Jag hoppas att du kan vara med.
Puss från brorsan

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

emelie

11 februari 2010 13:08

Ni såg överlyckliga ut på hästarna igår =)
Hoppas att allt är bra????????

 
Ludde

Ludde

11 februari 2010 17:26

Grattis brorsan på din stora dag. Hoppas du fått många paket och mycket godis.
Puss från Ludde

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

Chrissie

11 februari 2010 19:27

Ludde: Tack och grattis själv!!:-) 10 april?? Var? När? Hur? Tror jag missat det.........

E: Alltid kul att rida, men jag har varit mer än förkyld och sjuk..så bra?..Njaee...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards