Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Chrissie - 10 februari 2010 22:45

Här kommer bilden:


Observera att bilden är tagen på en utav våra ordinarie ridvägar. Gissa om stackars pållarna fick arbeta.

Har fått tillstånd utav H att publicera bilden:-)

TACK H!


  


Av Chrissie - 10 februari 2010 19:43

Vilken genomkörare pållarna fått idag. Vad med snö det är i skogarna!!! Helt makalöst. Hästarna hade snö upp till magen. Som tur är kommer man fram till lite plogade vägar nu och då under ridturen, så de får pusta ut. Hur som helst helt underbart härligt, om än lite kallt. Tyvärr har T blivit lite halvrädd för bilar, efter förra veckans dikeskörning och inte blir det bättre av att bilar blåser förbi utan den minsta hänsyn:-(

Svårt att träna henne att det i n t e är farligt då.

Tåget susade förbi också. Jag hoppade av medans det blåste förbi, men det var hon fortfarande kolugn med. D gick skitbra med H idag. Hon fick bli lite arg och visa att det inte är ok att få göra som man vill och det tror jag han lyssnade bra på:-)


Nu känner jag att jag inte är helt frisk. Mer död än levande. Brasa i kaminen för att tina upp och ett glas rött råder bot på det mesta har jag hört;-)


Hört ifrån L....


" ....Nu har jag inte tid att jobba, för jag har en gård att ta hand om..." 

:-)


//

Pssst. Bild på häst i m y c k e t snö kommer, så fort jag orkat med en uppladdning.

Av Chrissie - 10 februari 2010 12:40



Jag inte bara kräks på all snö. Nu kräks jag på allt vad papper heter också! Moms, arb.avg, fakturor, kvitton mm..Bläää! För att inte prata om telefonen...Måste folk ringa innan de ens klivit upp ur sängen? Syftar på jobbsamtal förstås;-)

Men nu skiter jag i det för några timmar och beger mig ut med H och pållarna:-)

Härligt, härligt!!


  



Av Chrissie - 10 februari 2010 08:16

Godmorgon världen, eller något liknande. Trött som bara den. Somnade inte om i första taget och fick ju naturligtvis jobbsamtal på morgonen:-)


Så här roligt har jag ialla fall på jobbet:


  

Bokstavligt talat: Cat fight;-)


Lite frukost innan det är dags att ta vara på dagen!


//



Av Chrissie - 10 februari 2010 03:15

Vi somnade med TV:n på i sovrummet. Sambon kastar sig upp i sängen och ska leta efter fjärrkontrollen för att stänga av. Hittar den inte. Kliver upp för att stänga utav den manuellt. Fungerar inte. Jag vaknar. Bangsi vaknar. Hittar fjärrkontrollen på golvet och stänger av TV:n. Bangsi går ut och kissar på hallgolvet och jag får kliva upp för att torka. Sambon somnar om. Jag klarvaken och vill sätta på TV:n igen.

:-)


En helt vanlig natt...Hahaha.

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards