Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Snö & Blåst

Av Chrissie - 27 januari 2010 11:21

Igårkväll när jag var ut och kollade till vattnet till hästarna, så insåg jag att det är inte hästarna som rör till allt hö och inte heller de som äter upp allt heller. Har ju funderat över att de äter rätt mycket.

MEN....5 stycken helt orädda rådjur stod där och mumsade friskt och tittade på mig lite suspekt. Men inte sprang de därifrån inte, utan fortsatte mumsa.

Hade ingen aning om att rådjur äter hö, men antar att allting går ner när skogarna är fulla med snö?!



Var snabb imorse. Ut med vovvarna på promenad och bus. Sen ridning. Såg ingenting för all snö som yrde, men vad gjorde väl det. Jag var glad och hästarna var pigga och på hugget. Ikväll ska de få komma in och sova och det känns alltid skönt att ta in dem när jag vet att de fått röra på fläsket:-)


Somnade med huvudvärk och vaknade med huvudvärk. Ska nog ta mig en Alvedon och återgå till inomhussysslor. Bangsi har ju så fint lekt med vedträden igen:-P



 
 
Ingen bild

G.

27 januari 2010 12:01

Ja men vad ska han annars hitta på när matte roar sig på egen hand ;-)
Mysigt med egna rådjur. Kanske går att "tämja" dem? Vore lite coolt att kunna vissla på dem och så kommer de hoppandes för att hälsa :-)

 
Ingen bild

L

27 januari 2010 16:08

määh var e mitt inlägg från imorse då?? :-(

Så när du inte utfodrar mössen med hundmat, köper du hö till rådjuren, du e en sann djur vän :-) :-)

Skönt för hästarna att komma in, nu jäklar e det busväder!

Bangsi e en synnerligen duktig och förstående valp som hjälper matte spinta upp veden så hon lättare kan tända en brasa nu när det e sånt snöväder hihihi...

 
Ingen bild

Karina

28 januari 2010 12:37

Häromdagen när jag kollade en av hagarna så låg det hö kvar i hagen som den andra hästen i stallet lämnat kvar dagen före (den dagen min kuse INTE äter upp allt och dessutom diskar spillet vet jag att han är sjuk...) Det låg två högar med rådjursprupp i höspillet. Skulle tro att de både sover i det och tar sig en munsbit, för på morgnarna kan det vara bökat i hagarna där snön var orörd kvällen innan. De letar säkert efter gräs under snön också.
Förra vintern hade vi en råbock i trädgården som städade under fåglarnas fröautomat. När han varit här några kvällar och kollat in stället så började han ta med sig sina två fruar hit också. Det brukade vara soprent under fröbehållarna.
Men när de tar våra blommor och andra växter blir jag förbannad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards