Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under november 2009

Av Chrissie - 15 november 2009 18:49

Hade en mycket trevlig kväll igår:-) Ärligt så var jag väl lite trött imorse, men tog mig upp och släppte ut och fodrade hästarna, precis som sig bör. Sen var det full rulle med sista vedhämtning/stapling, rensat trädgården från valpbajsar, hämtat hö mm. Sen bar det av till M´s föräldrar och vovvepromenad på ny mark:-)


Imorse när jag gick med hundarna hoppade Bangsi ner i en liten bäck. Kan säga att han absolut i n t e var beredd på det och hoppade upp lika fort som en katt skulle ha gjort som råkat trilla i ett badkar;-) Gav naturligtvis matte ett gott skratt!Skrattande Tyvärr har han drabbats utav, förmodligen livets första magsjuka:-/. Kan k a n s k e bero på allt nytt han fått provsmaka de senaste dagarna. Foten i munnen Så nu blir det snällmat, så är det nog över snart. AT är det ialla fall inget fel på:-)


Helt galet less på bristen utav solljus och att det är kolsvart ute innan klockan slagit 16.30 Usch, säger jag bara!

Lite drygt en månad kvar, sen börjar det vända!!! Räknar dagarna.

Nu är kaminen tänd och hästarna har precis fått komma in, så nu inställer jag mig under filten i soffan och tar igen lördagsgodiset jag missade igår. Inväntar "Vem kan slå Filip & Fredrik"!! Söndagens höjdpunkt!


Dagens hissa: Hann få massor utfört och mår bra.


Dagens dissa: Missade Edda´s medlemsmöte.


//


Av Chrissie - 14 november 2009 19:14

Var så vitt och fint imorse när man klev upp, men det tog inte länge förens snön hade regnat bort. Tråkväder!

Har inte gjort något direkt utav intresse idag, men än den vanliga djurservicen.


Ikväll kommer lite goda vänner hit på middag och Paulo Roberto´s fastrar står för receptet. Då det råder STOR BRIST (dvs inte alls) på italienska restauranter här i hålan, så får man hålla till godo och göra tappra försök själv.

Bjuds på Pappardelle con salsiccia, med basilika och äkta mozarellafocaccia, och till det bjuds det på

Terre dei volsci.

Återkommer om det var ätbart....eller om vi fick ta taxi till pizzerian;-)


Tjingling, Over and out!

//

Av Chrissie - 13 november 2009 20:15

Idag kom H för lite ridning, (först lite barnridning med världens lyckligaste smile). Först red vi en runda som tog oss hemåt ganska fort. Så då tänkte vi att vi skulle prova en annan väg till grannbyn. Jodå, vi hittade dit, men på vägen gick Tritla ner sig i ett "kärr". Jäklar, vatten ner till magen och mina fötter stod på backen. Kastade mig snabbt av, och tur att jag har världens bästa hopphäst. Ett skutt så var hon uppe igen

:-) Skönt!

Fortsatte turen förbi grävmaskiner och lastbilar där gubbarna förnöjt sa till oss att inte komma samma väg tillbakaTungan ute. Ok, sa vi och fortsatte glada i hågen. Blev bara en "liten" extra sväng för att ta oss hemåt, som slutade i en ridtur på ca 3,5 timme. Hästarna var ialla fall vid gott mod hela tiden. De fick massa kraft och fick komma in tidigt för kvällsmat och innan jag går till sängs ska de få lite nattamat också. Det är de förtjänta utav!:-)

Sen var det bara att kasta sig inomhus för lite varmt kaffe och tina upp de frusna tårna!


Så, en riktigt skoj och bra dag!!


Nu är det ett glas rött och freeeedagsmys som gäller!


//


Av Chrissie - 12 november 2009 16:49

Husse tog hand om både vovvar och pållar, så matte fick ha en riktig slödag!Skrattande Fick inte av mig morgonrocken förens efter 12 idag! Hur underbart som helst. Det tillhör inte vanligheterna.


Sen klädde jag mig varmt och tog vovvarna till BHK och tränade. Superkul! Fast Bangsi undrade var hans syskon är någonstans.Förvånad


  

Var är alla mina polare???

 

  

Platsliggningen är det inget fel på!:-)



  

Sen blev det lite kurragömmalek.


  

Drómi vill också vara med på bild.


  

En som inte poserar lika stolt.Skrattande



Nu har det tänts brasor både i pannrum och kamin, så snart blir det varmt och gott.

Middagen ikväll består av något så simpelt som kycklingwraps. Sen ska jag bara mysa ner mig i soffan och måla naglar.


Imorgon är det tillbaka till verkligheten!Cool

//

Av Chrissie - 11 november 2009 22:16

Törs man säga att man haft en jäkla bra och trevlig dag??!! Ska snart gå och lägga mig snart, så förhoppningsvis kan ju inte så mycket hinna hända tills dess?!


Tror sambon varit helnöjd med uppvaktandet och tackar för hälsningarna! Firade honom hos sin syster, då hennes hund varit iväg och blivit sövd idag och inte ska lämnas själv. Trevligt, trevligt!!!


Själv hade jag ridsällskap idag igen och jag fick följa med på en ny runda som var super! Hästarna var pigga och alerta och det var superskoj!!! Är så glad över den ridentusiastiska H och hoppas vi snart tar en tur igen!:-)


Har äntligen pratat med vår medarbetare som förhoppningsvis snart hamnar på operationsbordet, så hon får bli frisk! Lider verkligen med henne, så ont som hon haft en längre tid. Förfäras dock lite av hur många gånger hon har blivit hemskickad med pain killers och att det ska gå över av sig självt. Igår fick hon så äntligen träffa en kirurg som tog henne på riktigt allvar! Skönt!


Nä, dags att ta min tårtfyllda mage, rasta vovvar och sen krypa ner under täcket....OCH imorgonbitti har min hästskötare (läs: sambo) lovat att fodra hästar och morgonrasta hundar, så matte få stanna en liten stund i sängen.KyssSkrattande


Av Chrissie - 11 november 2009 10:00

Var mer än dötrött igårkväll efter allt slit. Sjönk ner i soffan med lite mat och ett glas vin.


Då händer det.........


Vår medarbetare ligger på sjukhus (förhoppningsvis inget jätteallvarligt) och blir kvar. Var bara att sätta sig ner och få tag på a l l a inbokningar och övriga medarbetare. Hälften av inbokningarna låg och sov (vilket jag också borde ha gjort;-), men alla gav mig ett trevligt bemötande. Så slutet gott, allting gott.

Bara hoppas på att patienten blir frisk och kry snart!!:-)


Jag hade somnat innan jag ens lade ner huvudet på kudden, för att återigen kliva upp i ottan för att sjunga för sambon;-) Passade på att släppa ut och fodra hästar och gå vovvepromis när jag ändå var uppe, men stöp i sängen en liten stund till när jag kom in igen.


Nu ska jag snart göra mig redo för en ridtur med sällskap!!:-)

Här har det kommit lite lappmögel inatt.....Ok då, lite lyser det väl upp i det molngråa vädret.


//

Av Chrissie - 10 november 2009 16:51

Ja jäklar, nu vet man att man lever i alla fall. Rätt mycket på jobbet igår- gick i ett. Sov över och hem tidigt imorse för sjukgymnastik och akupunktur, sedan hunden sprang in i huvudet på mig. Nu visade det sig att hela min vänster sida, och framför allt käken är helt sned och intryckt (kan ju fortfarande inte gapa)....Så fortsättning följer.....


Hann inte ens packa upp, så var det dags för den där Ł]{{@$@ veden igen! För att det inte ska bli några missförstånd, så har jag inte travat ved, utan s t a p l a t  drygt 5 kubik under eftermiddagenTungan ute. Sedan en långpromenad med vovvarna.

Nu sitter jag här och orkar faktiskt inget annat!Skrikandes


Har köpt Kent´s senaste CD. Shit, vad bra den är!!!!:-)))


//

Av Chrissie - 8 november 2009 19:36

Tror jag har fått några nya läsare sista delen utav året och tänkte bara berätta varför bloggen heter Dromisar.

Alla vet ju vid det här laget att jag har en isis som heter Drómi. Men för lite mer än ett halvår sedan, så hade jag en annan häst , som O C K S Å hette Drómi. Det var D1 och D2 för hela slanten.

Av olika anledningar så sålde jag honom och köpte goa Tritla. Men bloggen har fått fortsätta heta Dromisar.

Så nu vet ni det!:-)

By the way Sara; Har du hört något om hur det är och hur det går för D2 och hans nya ryttare?!?


//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards