Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Minst sagt händelserikt!

Av Chrissie - 25 november 2009 16:51

Regnet öser ner och ridinspirationen ville inte riktigt infinna sig. Men så hörde H utav sig och tyckte vi skulle ut i friska luften!SkrattandeSkrattande Självklart är jag på när man får sällskap!!!

Blev en hyfsat lång tur, där vi sitter på ryggarna och beklagar oss lite över att vi börjar bli blöta.

På vägen hem så ska vi svänga av på en stig emot byn där vi bor...och vips, så försvinner marken under Drómi´s fötter!! Han sjunker ner bra långt! H hoppar av och sjunker hon med. Knyter fast Tritla i ett träd och tar mig ut på den bottenlösa marken. Drómi gör först ett litet försök att ta sig upp, men lägger sig sen på sidan och "ger upp". Scary, Scary!!

Efter någon minut så gör vi ett ordentligt tappert försök. H drar i tyglarna och jag piskar för glatta livet - och TUR nog så lyckas han till sist ta sig upp på mark som bär honom. Stackars H var minst lika blöt och lerig som Drómi.

PUH!!!

Snacka om att våra pulsar låg lite över det normala!


Hem och duschade honom i varmvatten och på med fleecetäcke och installad.

Efter H åkt hem så gick jag ner och frotterade honom lite och ringde min goa veterinär för lite råd. Så nu står han med vintertäcke och transportskydden på, för att få upp kroppsvärmen. Så ska jag byta till torra fleecetäcket ikväll när jag fodrar, så får han stå med det över natten. Lilla gubben!

Som H sa; Nu skulle man vilja ta in honom i sängen;-)


Nåväl, allting gott, slutet gott och som vanligt skitkul med H-sällskap!

TACK H för idag, hoppas du lyckas torka till;-) Skorna står på tork!


//



 
 
Anette

Anette

25 november 2009 21:39

Tur att allt gick bra, det måste varit hemskt för er allihop.
Nu får vi hoppas på lite torrare väder...jag vill ha - grader!!
Sköt om er!!

http://www.toppens.se

 
Ingen bild

L

25 november 2009 21:56

Fy vad läskigt!!!
Nu får du ta hand om D1 ordentligt med värme :-)

Och inte rida på den vägen mer innan det kommit riktiga köldgrader.

Tur att allt gick bra tillslut och hoppas inte D1 blir sjuk.

 
Ingen bild

G.

26 november 2009 09:16

Läskigt! TUR att allt gick bra!!!
Mår han bra idag? Torr och fin nu?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards