Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under oktober 2009

Av Chrissie - 7 oktober 2009 10:29


... så kan jag nu meddela att Mr.Toppens Granat alias Bangsi, numera väger 9.5 kg!!


Av Chrissie - 7 oktober 2009 08:49

Vaknade tidigt imorse av ett himlans bökande på golvet nedanför sängen vid fotänden.

Hela tiden smällde det i byrån som står placerad där också. Efter några minuter började jag känna den där irritationen komma krypandes, ungefär som när någon snarkar frenetiskt.

Sätter mig upp i sängen och vad är det jag ser...?


ETT SPÖKE:-)


Har alltid morgonrocken ligger på sängen vid fotänden, för att snabbt kunna få på mig den när det är "nattarastning".

Den hade såldeles åkt ner ifrån sängen och hamnat över Bangsi, som nattsvart och yr i mössan, hysteriskt försökte ta sig ur detta mörker.

Lilla skrutten! Han såg helt vilsekommen ut, när jag fick utav honom morgonrocken.


Skrattande




Av Chrissie - 6 oktober 2009 16:39

Precis nu anlände det utlovade busvädret.  Jag har varit frusen hela dagen och bestämde mig för att göra en brasa i kaminen. Har eldat på som en tok, så nu sitter jag här, med vidöppen dörr och försöker släppa ut lite värme.

Blev lite väl varmt inne. Tungan ute

Vovvarna har varit ute en hel del i dag och härjat, vilket också är skönt. Det blir helt enkelt en kura-inomhus-kväll!


Bangsi är ju bara för tossig;-)

Husse och jag skulle bära ner ett skåp till stallet. Det var ju fruktansvärt läskigt och han skuttade skakandes iväg.........Var???!!! Jo, ut i hästhagen alldeles själv!! Men...han är ju livrädd för hästarna också?!??

Tog nog några minuter innan det gick upp för honom att han var hos dem mol allena, för sen dög matte igenGlad.


Har faktiskt klarat utav en del arbete idag, en del kvarstår, men, men....Ska ju ha någonting att göra imorgon också;-) Att det är latmasken som kryper i mig, behöver jag ju inte skrika ut alltför högt.


Tycker att Drómi är lite svullet i ett knä?! Han är inte varm, ömmar inte, inga sår, ingen hälta och ingen reaktion vid böjprovokation och han springer runt som vanligt i hagen. Däremot känns han....inte helt "ren" vid ridning. Han får vila några dagar, så får jag se om det blir någon förändring. Han kanske bara är för tjock??!! *Ler*?


Nä, dags att fundera ut vad som ska serveras på bordet ikväll.

//


Av Chrissie - 6 oktober 2009 09:37

Upp i ottan för tid hos sjukgymnasten. Skönt!! Är nästan lite som rekreation när jag får komma dit. Ligga på värme och få slappna utav medans hon behandlar min arm.

Men hualigen vad KALLT det är! Snacka om att gå ifrån dålig sommar till vinter, utan att "passera gå". Det var bara till att skrapa rutor imorse.


Idag står det jobb på schemat....Men först frukost!:-)

//

Av Chrissie - 5 oktober 2009 19:37

  


Det är så här man gör när man vill slippa gå hundpromenader;-)

Sätter ett koppel i storebrors mun, sen går det i full fart:-)

Av Chrissie - 5 oktober 2009 19:35

  

Av Chrissie - 5 oktober 2009 17:00


Inte för att det varit varmt i eftermiddag, men det har i alla fall varit soligt. Efter barbackaturer i skogen, lade jag mig i hästhagen och försökte få till någon form utav bilder.


  


  

Av Chrissie - 5 oktober 2009 11:37

Ett mission avklarat....OCH....matte är blöt, minst lika blöt som Bangsi.Tungan ute Han var en liten studsboll i badkaret, men inte för att han var rädd, utan snarare bara för att han är envis och vill visa vem som bestämmer;-)

Däremot var fönen fruktansvärt otäck, men efter lite godis och uppmuntrande ord, så gick det bra.


  

En blöt liten kille

 

  

En torrare kille, ligger på uppvärmning;-)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards