Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under oktober 2009

Av Chrissie - 26 oktober 2009 18:30

Mötet gick bra, tog låååång tid:-) Sen hem och red. Har jag konstiga hästar, eller? Nu har de haft 2 dagars vila och idag gick de så kanonbra! Känns som de alltid går så himla mycket bättre när de fått stå ett tag.

Blev en timmes tur på T och en och en halv på D. Och sen avslutade jag med en timmes vovvepromis!

Puh! Blöt och fuktig ända in till benmärgen känns det som.


Nu har sambon gjort en brasa och jag ska hänga upp mig på tork framför den!


// No more reports from yellow house

Av Chrissie - 26 oktober 2009 08:33

Skulle kunna citera delar utav sångtexter i hela inlägget - för jag har bara regn hos mig!


Nu längtar jag efter solen! Tog mig ut tidigt, regntäcken på pållarna och hundarna ser ut som två skitiga indränkta tvättsvampar efter en med tanke på puppis, relativt lång vovvepromis.


Ska strax göra mig iordning för ett viktigt möte på stan! Håll tummarna:-)


Hoppas att ha orken och lusten att trotsa vädret när jag kommer hem igen och rida. Hästarna är säkerligen lika uttråkade som jag på att bara lalla runt och vänta in lite bättre väder - UTAN att lägga in förmänskligande! Kommer de inte när jag ropar, då antar jag mig veta att de trivs rätt bra ute. Står de och hänger vid staketet och ser helt molokna ut och kommer i full galopp när jag tar i grimmorna, så tror jag mig veta att de faktiskt vill komma in och få lägga sig ner lite torrt. Imorse fanns det nog inte en enda ställe på dem där de i n t e hade spån:-)


Bangsi fick träna på stanna och inkallning på promenaden. Gick över förväntan! Lilla killen är så duktig.


Dags att torka till, för regnet hänger fortfarande i håret.

Ha en bra måndag!

//

Av Chrissie - 25 oktober 2009 19:47

Sambon och jag hade strukturerat upp dagen relativt väl, men sällan blir det väl som man tänkt sig.

Han skulle iväg till flygklubben, jag skulle hinna rida och lite jobbplanering inför morgondagens möte. Började med ab idag, eftersom jag gått länge nu med min hals. 1 timme senare så får jag världens nässelutslag över hela kroppen, kliar så jag håller på bli tokig, kliar i gommen, kallsvettig och helt yr. Ringde 1177 som sa åt mig att bli inskjutsad till akuten på direkten. Väl där......väntetid...så när jag väl fick träffa läkaren så hade nästan det mesta lagt sig hyfsat. Fick dock rejäl dos cortison och antihistamin och livslångt Doxycyklinförbud!! De tog också lite blodprov och någon bakteriell infektion har jag inte, så behöver inte äta antibiotika!:-) Så det är nåt dumt virus som härjar runt i min hals! Dumma, dumma virus!


Vi hann alltså inte med det som var planerat. På eftermiddagen var det dags för skolan för Bangsi och 4 utav hans kullsyskon! Jättekul att träffa allihopa, både hundar och mattar/hussar! De var så duktiga allihopa och tycker det är en enormt jämn kull. Alla lika framåt, positiva och glada! Härligt att se! De kommer nog bli världens bästa Teddy & Topzie vovvar!!


Har tagit en svängom med dammsugaren, men nu ska jag slå ner rumpan i soffan och pusta (vovvarna har redan lagt sig till ro i soffan, så vi får se om jag får plats) Flört

Hästarna fick komma in då de stod och såg ut som....ledsna blöta hundar. NU vill jag hellre snö än det här skitvädret! Tror sambo, vovvar och pållar håller med.


På återseende!!

//

Av Chrissie - 25 oktober 2009 10:05


Och hur kom reklamen in vid inlägget???!!! Var inte Bloggagratis (Bloggplatsen) en reklamfri blogg???!!!


Av Chrissie - 25 oktober 2009 10:02


Söndagen den 28 oktober kan egentligen bara än så länge sammanfattas med:


Tråkväder, tråkväder, tråkväder, tråkväder, tråkväder och ganska mycket ännu mera tråkväder!!



TRÅKVÄDER


Av Chrissie - 24 oktober 2009 23:30

Har kommit hem efter en trevlig kväll i goda vänners lag och mätt i magen.

Dock känns det ju förfärligt tragiskt att det typ finns EN restaurant att "välja" mellan! Fatta ....EN!!! Trivs ofantligt bra här där jag bor och i Dalarna. Fast saknaden av bra restauranter är ofantlig!! Nu har vi ialla fall planerat in lite resor, dags och helgresor...och då blir det GOD mat!! Längtar!


Gulliga vovvarna har sovit HELA tiden vi varit borta. Inte en kissfläck eller tendens till saknad/oro från lillskiten. Helt underbart!

Hästarna kom så fort jag ropade på dem, så nu fick de komma in och få andra halvan utav kvällsmaten....vilket betyder = en liten sovmorgon för matte imorgonbitti.

Nu ska det bli nattapromis och nattagodis till de små fyrbentingarna och sen kudden för matte.

Imorgon är en ny dag!

Tack för ikväll!!



"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag."

/ Nalle Puh

Av Chrissie - 24 oktober 2009 11:57

Vilket rugguggleväder!!! Som gjort för att sitta och kura inomhus. De enda som verkar gilla vädret är vovvarna. Inte ens hästarna ser glada ut, men de fick komma ut tidigt, för att få komma in tidigare ikväll.

Ska gå ut och äta lite ikväll är tanken. Har ju inte velat lämna lillskiten för mycket...men så länge han har storebror och älgben, så bryr han sig väldigt lite (läs: inte alls) om matte och husse är hemma eller ej. Har tränat lite smått på att lämna honom helt själv korta stunder och ta med Neo ut. Även då struntar han i det och går och lägger sig!

Jätteskönt!! Jobbigt när inte ensamhetsträning funkar,  men här behöver vi således inte ens träna:-)


Imorgon ska Bangsi till skolan! Ska bli kul att se hur han sköter sig! Det är husse och Duracell som ska till skolan, men matte följer med som moraliskt stöd, och hoppas på att kanske kunna smita ifrån och ta Neo på lite agilityträning. Vet inte huruvida banan är upptagen, öppen eller ej. Visar sig imorgon.


Nästa vecka är det fullspäckat schema, från måndag till fredag, så dags att njuta lite av lugnet före stormen.


"Vi säger att vi slösar tid, men det är omöjligt. Vi slösar med oss själva"

/Alice Bloch



Av Chrissie - 23 oktober 2009 19:29

Idag har jag nog pratat mer i telefonen än vad jag vanligtvis gör på en vecka;-)

Telefonen har gått varm och mitt öra är överhettat.Skrattande Men mycket har avhandlats och mycket har blivit gjort!!

3 timmars ridning gjorde jag också...och gjorde som Sonja (Tack för påminnelsen Sonja) - "vara här och nu"! Så trots att mina fötter blev en aningens kalla, så var ridningen både kul och givande.


Imorse fick jag älgbensleverans! Neo har aldrig varit speciellt förtjust i älgben, men Bangsi blev helt tossig av lycka! Och eftersom Bangsi tyckte om benen, så blev ju Neo liksom "tvungen" att gilla dem också. De har gnagit och gnagit precis hela dagen!! Ja, förutom avbrott för rastning då, fast de har motvilligt lämnat ifrån sig benen.


  

Benet var så stort, så matte fick sköta transporten utav det, när lillskiten ville byta miljö.


  

"Duracell" har fått träna på att ha sin första tofs idag!



Sambon kom hem med en sportBH till mig idag!!! Jag hade sett en som jag längtat efter LÄNGE....och nu fick jag den!! Ridturerna kommer att bli rena ´ridning på små puffiga ljusblåa moln framöver!!´


FREDAGSMYS

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards