Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Förvånad!

Av Chrissie - 31 oktober 2009 08:01

Det GÅR att lära gamla hundar att sitta. Det har jag blivit varse om nu!

Har under Neo´s nästan 10-åriga liv försökt med otaliga aktivitetsbollar och leksaker, men han har alltid visat sig "rädd" för dem. Tycker att godisar låter för mycket emot hårdplasten och när det rullar på golvet.

Nåväl, nu införskaffade jag mig en ny, för att träna Bangsi i tid, så han ska tycka att det är ett kul sätt att få godisar på.


  


Fyllde bollen med valpmat!


Jaha, och vem rullade runt på bollen halva kvällen och åt upp ALLT?!! Neo såklart. Bangsi tyckte ju att den var otäck!



 
 
Ludde

Ludde

31 oktober 2009 12:13

Hej Bangsi.
Var leksaken otäck? Matte har sagt att hon ska köpa en till mej, men nu vet jag inte om jag vill ha någon. Men jag vill nog prova i alla fall. I dag har jag lärt mej att snurra när matte säger till. Det är jättekul. När jag snurrat ett varv så får jag en köttbulle. Det är klart man gör som matte vill när man får så gott. Jag vet egentligen inte varför jag ska snurra, men matte säger att det är bra för hjärnan att lära sig olika saker.
Ses på söndag. Jag längtar efter att få träffa alla syskonen. I går fick jag besök av Safir. Vi hade jättekul.
Puss från Ludde

http://www.ludde.webgain.se

 
Ingen bild

Karina

31 oktober 2009 15:39

Ja, tänk att helt ointressanta leksaker och äcklig hundmat kan bli så väldans attraktivt när man får konkurrens om det..! :-)

Neo ansåg sig kanske som en stor pojke nu som måste visa sin "lillebror" att aktivitetsbollen inte är något att vara rädd för..?

Köpte ett slags "spel" med träklossar där hunden måste lyfta klossen med tänderna för att få godisbiten under, krafsa loss klossarna går inte. Om det ligger godis under alla klossarna så tycker han inte att det är så värstans roligt, men om man istället lägger under varannan eller var tredje kloss så blir han mycket mer triggad att lyfta fler klossar eftersom det tomt under vissa. Verkar mer roligt att söka godis när man får arbeta lite för maten. :-)

Tror att gårdens samlade löv numera ligger på vårt golv, eftersom vovven tar dem med sig in i pälsen. Ni har ju också välpälsade lurvmajor, antar att era golv också visar spår av naturen..? :-)

 
Anette

Anette

1 november 2009 09:32

Vår gamla Mitzie som ej finns med oss längre älskade en aktivitets tärning och kunde hålla på hur länge som helst med den.
Jag tog fram den till Safir och hon visste direkt hur man skulle göra ;)..... så jag tror att Mitzie kommit tillbaka till oss i Safirs kropp :).
Var nog därför Safir hade bestämt sig för att bo kvar här hos oss.
Hon kunde sitta med mig i köket och bara titta på mig när jag grejade med något, fast de andra valparna lekte för fullt ute :).

http://www.toppens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards