Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under september 2009

Av Chrissie - 7 september 2009 12:02

Det var en riktig stjärnsmäll i mitt huvud i lördags, så jag har nu förbud emot det mesta, dvs. får inte titta på TV, inte läsa, inte sitta framför dator, köra bil eller framför allt RIDA! *Snyft*

"Bullen" i tinningen är tydligen inte att leka med. Nåväl, jag har i alla fall huvudet upp och fötterna ner, så jag hoppas på snabbt tillfrisknande:-)


Bangsi sköter sig exemplariskt (ja så där som bara valpar kan) *skratt*.

Inatt sov han från 23:00 till 06:00. Underbart!



Igår fick hästarna snusa lite på honom. De blev nog kära, även om Bangsi nog tyckte att "de där hundarna" både var s t o r a och luktade konstigt;-)



Storebror vill naturligtvis också vara med på bild:



Bäst att slå igen datorn innan "nån ser mig".....;-)


Kramar till er alla!


//

Av Chrissie - 6 september 2009 10:12

Igår anlände nytillskottet och Bangsi är hans namn:-)




Tyvärr hände en liten accident när vi busade runt med Bangsi och Neo på gräsmattan, vilket resulterade i att matte ligger här med en lättare hjärnskakning....och får nog hålla mig till soppa då jag inte kan bita ihop tänderna. Ont! Ingen ridning idag alltså *snyft*


Än så länge har lilla skrutten inte gjort några missöden inomhus, utan har varit jätteduktig på att visa när det är dags att göra behov, så vi har hunnit ut på gräsmattan:-)

Natten har också gått bra och behövde "bara" kliva upp och gå ut en gång, vid kl 4. *Gäsp*



Av Chrissie - 5 september 2009 13:34


Snart ska valpis hämtas, men först hann jag med en 20 minuters runda på T.

På halva vägen stannade vi och hade lite "kolla-ben-kontroll" och allting ser och känns bra:-)


Av Chrissie - 5 september 2009 11:25

Och vad står nu detta för?;-) Tja, i dessa babyboomsdagar så läser man ju om BF -dagar lite här och var....Så jag hänger på detta och skriver BVA 0 = beräknad valpanländning;-)


Inatt var första natten som T inte blev svullen efter att stått inne, ändå fick de komma in rätt tidigt igår, eftersom jag inte ville ha dem ute när vi var borta. De fick nattamat när vi kom hem, för att matte skulle få sova lite längre:-)

Nu tänkte jag hinna med lite ridning innan avfärd......Fröken Svart har en mage som måste börja jobbas bort;-)


Vädret kommenteras inte!:-/

Av Chrissie - 4 september 2009 17:10

Hunden är bortlämnad till "svärföräldrarna" över natten och jag har separationsångest. Men att ha varit hundfri 6 veckor på 38 år (förutom utlandsvistelser), så känns det tomt.

Dock kommer det absolut inte kännas tomt imorgon, snarare tvärtom;-)


Absolut knottfritt idag minsann! Fy sjutton! Var ute en stund, men skyndade mig in!! BrrRRr! Hästarna ser inte ut att lida det minsta. De verkar snarare tycka det är riktigt trevligt ute.


Så vad har jag gjort då? Mestadels skrivit brev! Har legat efter ett tag, men jobbar hårt på att komma ikapp. Gjorde lite pappersjobb också, så nu får det vila ett par dagar.


Är så nyfiken på när " Bonde söker fru" börjar. Ska bli spännande att se om T.H ska vara med. Ingen som har någon inside information?;-)


//

Av Chrissie - 4 september 2009 08:58

Sambon lovade mig sovmorgon imorse. Han skulle fixa både hästar och hund, men vad händer?

Jag vaknar pigg och utvilad alldeles på tok för tidigt!:-)

Hade både släppt ut hästarna, mockat, och fixat vatten innan klockan slagit sju. Tror jag står över ridning idag dock. Mest för att matte är rädd för att krympa i vädret som råder.


Borde ju fortfarande städa bilen också, men har nu skjutit på det en vecka, så varför inte ett par dagar till?

Får se vad dagen erbjuder!!

//

Av Chrissie - 3 september 2009 20:55

Men 10 minuters skritt och 5 travsteg med tjejen och en lång vända på Drómi, som gick kanonbra idag hann jag med innan himlen öppnade sig.


Nu är kaminen tänd, hästarna nattade och jag har härbärgerat under filten.


En liten uppdaterad bild på nya familjemedlemmen som leker med sin syster.....eller tvärtom kanske;-)


Seg

Av Chrissie - 3 september 2009 11:42

Är verkligen seg idag och har ännu inte lyckats ta mig för mer än det som stod på "måste-listan". Får snart ta och rycka upp mig så jag hinner rida innan regnets ankomst!


Smart jag är då. Beställde ju två jättefina förstoringar på Drómi - i ett mått som tydligen inte är standard. Så hitta ramar till dem kan jag ju se mig om någonstans efter. Suck! Får köpa jättstora ramar och sen lägga på passepartout antar jag. Vill få till en bra bild på Fröken också, så jag kan göra en förstoring på henne också.


Imorgon ska vi ut på en liten partyrunda, då det blir sista gången för ett tag framöver, då lilla puppis ska hämtas hem på lördag:-) 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards