Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under september 2009

Av Chrissie - 26 september 2009 15:52

Två härliga ridturer med mycket klättring och trav idag. Neo fick följa med på ena och Bangsi stannade hemma med husse och skötte sig alldeles utmärkt:-)


Sen hästbad och städning ibland alla hästprylar man samlar på sig, vare sig de är hela eller ej.


  

Skönt att få klia rumpa lite:-)


  

Efter man rullat sig lite, så är man inte så ren längre!

Av Chrissie - 26 september 2009 11:04

  


Så här ser det ut när vi kliver upp på mornarnaTungan ute.



  


Värst är när man snubblar över ett märgben eller något sådant. Det är verkligen aj aj i tårna!


Är det meningen att valpar ska sluta vila överhuvudtaget när de bara är 11 veckor????!!!Tungan uteSkrattande

Duracell h a d e ju verkligen varit ett passande namn!



Av Chrissie - 25 september 2009 18:25

Åtminstone EN blev hejdundrandes glad när jag kom hem!!:-) Lillskiten! Så glad att han nu har däckat på vardagsrumströskeln;-)


Eftersom det skulle bli en t i d i g morgon, så provade jag tåg istället för att sitta och köra och gäspa hela vägen - vilket jag förövrigt inte kan pga min käkskada (efter storvovven nockade mig).

Det var faktiskt ganska skönt att slappa på tåget, då klockan stod ställd på 03:55 imorse. Kallt som sjutton var det ute också. BrrrRrrRR!! Och m ö r k t!


Jobbade på....Fick en hel del gjort faktiskt, och vi hade dessutom en iller inne också. Jag har lite abstines efter iller, då jag hade 2 st på glada 90-talet. Helt underbara djur. Som Bangsi i kubik med energi dock! Hemska tanke. *Skrattar*


Nåväl, hemresan på tåget var en upplevelse i rätt bemärkelse....

En morotsknaprande kvinna, som efter tömt sin morotspåse, plockade fram sin nagelknipsare och klippte naglarna!!

För att inte tala om alla som INTE kan sätta sina mobiler på ljudlöst!

Och tjejen som tydligen skulle fylla 20 år i helgen och ringde runt hela sin vänkrets och sa hela tiden;

"- Vassadu, sadu". Den femtionde gången började fler än jag småfnissa åt uttrycket.


Dock har jag kommit på att vill man skriva en bok......ÅK TÅG ett tag, så lär man få uppslag så det räcker för flera band.  :-)


Home sweet home!

Sambon har serverat mig ett glas rött och står vid spisen och tillreder kvällens middag.


Life is wonderful!;-)


Av Chrissie - 24 september 2009 19:05

Mellan busperioderna och kisspauserna, så har jag försökt hinna med lite egenvård. Tog ett långt varmt bad och passade på att putsa till och färga ögonbrynen. Väbehövligt!


Idag kom husse hem efter några dagars konferens på annan ort. Tror lillbusen blev gladast utav allaFlört.

Matte = Den som göder, borstar, klipper klor, fyar och bestämmer.

Husse= Lekfarbror, lekfarbror, lekfarbror och lekfarbror.

Fast när det gäller hästarna, byter man ut lekfarbror emot godisfarbror.


Bangsi har blivit så högbent. Helt opropotionerlig! Nästan halva Neo´s mankhöjd redan!! Han har liksom svårt att hålla koll på sina ben. Snacka om Bambi på hal isSkrattande.


Nä, jag har absolut inte tid att sitta här. Har en del att förbereda till jobbet imorgon. Blir en tidig kväll!


  



Av Chrissie - 24 september 2009 08:42

Kunde verkligen inte sova inatt, var inte ett dugg trött. Läste, skrev brev och tittade på TV. Tittade på klockan sista gången vid 03:00. Upp vid 05:30 för att rasta illbatting som vaknat och sen somna om för att kliva upp 07:00.

NU är jag trött!!!


Kommer definitivt att bli en tidig kväll, då jag måste åka vid 05:00 imorgonbitti. Hualigen!


Riktigt höstlikt ute på mornarna, även om dagen ser ut att bli hyfsad. Jag som fortfarande inte lyckats hitta en höstjacka som jag vill ha.

Alldeles nyss plockade jag ihop alla vovveleksaker, eftersom det är dags för att ta fram dammsugaren. Nu ligger ALLA leksaker utspridda överallt igen. Hur gick det till??! Bara måste vara några "megasuperhejdundrandes" Duracellbatterier det där:-)


Nästa gång jag kommer på den briljanta idéen att jag vill skaffa valp, så ska jag gå tillbaka och läsa på min blogg först *skrattar*.

Närå, så illa är det inte;-) Man får ju åtminstone veta att man lever - med rågeSkrattande.

De är ju som sagt var, evinnerligt duktiga på att charma och ge en ett gott skratt!


Börjar väl bli dags att ta itu med den här dagen, med ögonen halvöppna.

//

Av Chrissie - 23 september 2009 22:26

Man får väl blogga fast man inte har ett dugg vettigt att skriva om va?:-)


Har pratat med P idag, vilket var väldigt länge sedan. Alltid trevligt!

Annars så körde jag samma koncept som igår - ungkarlsmat. Får ju ändå ingen matro när man har en tiggandes, skällandes, busandes valp kring fötterna under hela måltiden. Idag har han verkligen inte sovit mycket alls, så det märks att han blir äldre och äldre för varje dag, lillkillen. På kvällningen har vovvarna haft sin traditionella busrunda i huset. Ska nog införskaffa öronproppar, för då skälls det kan jag lova! Neo föregår ju inte direkt med gott exempelFörvånad.


På fredag ska jag ner och jobba lite och funderar på att åka tåg istället för bil. Vilket jag än väljer så måste jag åka hemifrån t i d i g t. Fördelen med tåget, är ju att jag kan surfa, sova, läsa, äta.....eller vad som nu faller en in. Får se vad jag bestämmer mig för.



  

Min STORA kärlek!

Av Chrissie - 23 september 2009 18:57

Försöker fånga lillskiten på bild, men det är inte det lättaste.

  


  

Och inte får man jobba ifred heller:-) Men han är bra på att charma.


  

Tagen "in action" för att attackera Neo.-)





Av Chrissie - 23 september 2009 15:21

Solen skiner, jag kom upp i tid, Bangsi har varit duktig valpis, har ridit två jättemysiga svängar i skog och mark och hunnit ta en power nap! Det var väl dagen sammanfattad än så länge.


  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards