Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

Tidig kväll

Av Chrissie - 24 september 2009 08:42

Kunde verkligen inte sova inatt, var inte ett dugg trött. Läste, skrev brev och tittade på TV. Tittade på klockan sista gången vid 03:00. Upp vid 05:30 för att rasta illbatting som vaknat och sen somna om för att kliva upp 07:00.

NU är jag trött!!!


Kommer definitivt att bli en tidig kväll, då jag måste åka vid 05:00 imorgonbitti. Hualigen!


Riktigt höstlikt ute på mornarna, även om dagen ser ut att bli hyfsad. Jag som fortfarande inte lyckats hitta en höstjacka som jag vill ha.

Alldeles nyss plockade jag ihop alla vovveleksaker, eftersom det är dags för att ta fram dammsugaren. Nu ligger ALLA leksaker utspridda överallt igen. Hur gick det till??! Bara måste vara några "megasuperhejdundrandes" Duracellbatterier det där:-)


Nästa gång jag kommer på den briljanta idéen att jag vill skaffa valp, så ska jag gå tillbaka och läsa på min blogg först *skrattar*.

Närå, så illa är det inte;-) Man får ju åtminstone veta att man lever - med rågeSkrattande.

De är ju som sagt var, evinnerligt duktiga på att charma och ge en ett gott skratt!


Börjar väl bli dags att ta itu med den här dagen, med ögonen halvöppna.

//

 
 
Ingen bild

L

24 september 2009 09:01

Då förstår jag att du e trött!!
Hoppas du kan sova i natt i alla fall :-)

ser ut att bli en kanon dag för ridning :-)
Själv blir det väl den sedvanliga hundpromisen ;-)

Hoppas i alla fall du får en kanon dag och inte somnar på hästryggen!
Kram

 
Ingen bild

G.

24 september 2009 09:37

Bara att hålla igång då och passa på att ta en power nap tidigt så att du hinner bli trött till kvällen igen! Låter rätt skönt att få sitta uppe till 3-tiden...men det är klart. Man får ju igen det dagen efter.

 
Pernilla & pojkarna i Lidhult

Pernilla & pojkarna i Lidhult

24 september 2009 11:25

Det är så roligt att gå in och läsa här om vad ni pysslar med, och glädjas över att man inte har någon valp ;)
Jag tycker absolut att du ska skriva ihop något roligt till medlemstidningen skocken, om "duracell" Jag tänkte nästan "låna" några textstycken till min blogg, om vad Teddybebisarna hittar på :)
Krama om den lilla sköningen från oss i Lidhult.

http://www.beardieboys.com

 
Ingen bild

Chrissie

24 september 2009 11:33

Hahaha, kul att du gillar att följa Teddybäbben. Klart du får använda textstycken om du vill och ja, kanske ska skriva nåt i Skocken....(jag har ju varit distriktsombud för Uppland, innan jag flyttade till Dalom).

 
Ingen bild

Karina

24 september 2009 15:46

Har du hört något mer om dina misstankar att ditt sto skulle blivit skadad av en människa?

I dagens NLT står det om misstänkt skadade hästar. Ett sto på Räfsnäs, en hingst i Pärlby och en islänning i Klenshyttan. Någon hade haft sår vid könsorganet och någon hade skärsår på ett bakknä. Om du inte har NLT, www.nyalt.se

Det verkar ju inte spela någon roll om hästarna går ute eller inne heller. En släktings sto blev skadad i underlivet för 10 år sedan när hon stod inne i sin box, men inga stora sår utan mest irritation på slemhinnan, hon har fått två föl sedan dess så hon fick inga fysiska men. Däremot fick hon ett jätteödem på halsen så det blev färd till Strömsholm. Veterinären trodde att hon eventuellt kunde ha fått en spruta av förövaren och fått en infektion av nålen. Hästen var väldigt hängig och dålig då.

Är din häst som var skadad helt återställd nu?

 
Ingen bild

Chrissie

24 september 2009 16:22

Det är min häst som står skriven som i "Klenshyttan"...

Ja, hon är helt återställd, fast en sårskorpa kvar och kommer att bli ett litet ärr, men jag är glad att hon är frisk nu:-)

 
Ingen bild

Karina

25 september 2009 13:28

Skönt att hon blivit bra igen!

Läste dina blogginlägg att du har en bearded collie-valp. Såg en lapp med valpannonser för bearded collie som satt på Ica i Marnäs, ifall ni skulle bli sugna på att skaffa fler valpar... :-)

Vi har en hund på sex år men han tror själv att han är en valp/unghund. Ingen har talat om för honom att han är medelålders... :-)

Igår när vi var ute med kuse och häst så tyckte han det var roligare att gå i dikena fulla med dy än på vägen. Han såg ut som han vadat i en chokladfontän upp till magen. Han är väldigt långhårig så ALLT fastnar och sugs upp i pälsen.
Men de måste ju få leka och vara hund också. Så länge det finns duschslang och badlakan hemma så kan han ju få hållas... :-)

 
Ingen bild

Chrissie

25 september 2009 18:42

Det är nog kanske därifrån som vår lilla illbatting kommer. (Annonsen) :-) Men tack, det räcker med 2 beardisar!! *Skrattar*
Måste säga att jag ändå är GLAD att flyttat hit ifrån U-a, för det är inte ens i närheten av så mycket kardborrar, som det är där"nere". Tänk när kardborrarna (100-tal) trasslat in sig i långa pälsen så de knappt kan gå. Har man dessutom missat någon vid saneringen, så sliter de bort dem själva. Vilket resulterar i hullingar i halsen, Kräkor så det räcker och blir över samt en päls som ser ut som de blivit plågade hela livet.

Klart de ska få vara hundar. Precis som du säger. Så länge det finns vatten och handdukar är det värt att de lever och har kul! :-)

 
Ingen bild

Karina

26 september 2009 17:03

Nä, så särskilt många kardborrar brukar det inte vara. Det brukar istället vara löv i frambenshåren (han har ca 20 cm långa benhår fram..!), pinnar i byxorna och däremellan massvis med barr utstrött. Allt inbakat i en härlig lerinpackning med grusscrub på magen... :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards