Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Chrissie - 21 september 2009 18:56

Nu skulle jag vilja göra som Bangsi, och kura ihop på en fårskinnspäls och bara falla i rogivande sömnFlört.

Efter höststädningen ute, fortsatte jag inne. Så nu är det dammfritt.......i säkert.........ett dygnTungan ute. Hade tänkt ha hästarna inne inatt, men det är ju så skönt väder för dem, så de får minsann vara kvar ute. Tids nog kommer höstrusket som ingen gillar!


Har ju inte gått en dag utan att man har kunnat undgå att läsa om Hollywoodfruar och Anna Anka, så ikväll får jag väl bita ihop och se vad det är för skitprogram.

I övrigt så är jag mest trött på allt vad förnedrings-TV heter!!!


Har börjat spåna på min nästa tatuering också....Kanske ska ta mig i kragen och boka tid?! Måste bara leta upp bilden som ligger på någon CD någonstans. Och var jag ska ha den?! I-landsproblemTyst.


Over and out for this time!

//

Av Chrissie - 21 september 2009 13:31



Är det bara jag som inbillar mig, eller har det inte blivit betydligt sämre kvalité på de upplagda bilderna, sedan bloggagratis gjordes om? I alla fall när man förminskar bilderna, tycker jag! De är helt gryniga och ser ut som om man hade zoomat med mobiltelefonen. Tyckte inte alls att de var fullt lika dåliga förut?


Av Chrissie - 21 september 2009 13:04

När solen nu behagade titta fram, insåg jag att pappersarbetet minsann kan vänta tills det blir mörkt.

Har höststädat på altanen och i "kuvösen". Bort med alla gamla blommor och framför allt björkfrön till förbannelse.

Tog in fårskinnsfällarna som legat i uterummet och kastade in dem i hallen, för vidare transport till tvätten. Hmm, tyvärr har de inte kommit så långt, utan ligger kvar på hallgolvet, med en sovandes Bangsi på dem.

Så då blev det ett litet avbrott i städrycket och jag satte mig framför datorn.


Vägde Bangsi idag. Eftersom jag inte har en vanlig personvåg, så fick han följa med till stallet och sitta i en IKEA-säck medans jag hängde honom i hövågen, hahaha. Han trivdes bra i säcken och vägde h e l a 7,85 kg!! Inte undra på att han är tung är bära omkring om!


Dags för en lunchbreak:-)


  

Av Chrissie - 21 september 2009 08:30

Sagt det förut, säger det igen. Varför är man som tröttast på måndagsmornar???!!

En morgon med hög luftfuktighet och sönderbitna papperstoarullshållare (heter det så?) precis överallt!! Måste ha gått hett till inatt;-) Jag har dock för första gången på länge, sovit som en klubbad säl!

Hittade en lapp på nattduksbordet som sa att vovvarna var rastade på morgonen och att hästarna levde. Härligt!!:-)

Betyder att jag får sunka runt i morgonrocken en liiiiiten stund till!

Till och med Bangsi har däckat här i soffan bredvid mig. Mysigt!! :-)


Alltså, nu tjatar jag om dessa älgflugor igen. Men betten jag fått ifrån dem är i n t e nådiga!! Får nog spraya in mig själv med insektsmedel nästa gång. Är ridsugen NU, men kan ju inte köra slut på stackars pållar, så läge för en vilodag. Det blir till att ta itu med jobb istället. Pappershögen på skrivbordet behöver sig en rejäl omgång.

Alltid lika skönt när det är fixat!


Tjingeling!

//

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards