Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Mindre piggelin

Av Chrissie - 15 september 2009 14:13

Jag och min tur!! På mindre än en timme igårkväll, så svullnade halsen helt igen och jag fick hög feber!

Har ännu inte sett någon knorr växa ut, så jag tar för givet att det bara är ännu en utav mina återkommande halsflusser! Bara någon säger att de har ont i halsen, så får jag halsfluss!:-(

Nåväl, idag är febern borta och antibiotikakur påbörjad...Så snart är jag på fötter igen!

Som tur är måste ju hästarna vila, eftersom hovis var här igår. Imorgon bär det av till stora staden, för lite arbete!

Var ett tag sedan jag var ner, så det ska bli himla kul att träffa alla och jobba lite fysiskt. Vill ju inte glömma bort hur man tar ett blodprov;-)!!

Vi ska äta Sushi också, och bara DET.......*glädje*


Lilla Batteriet fortsätter gå. Inatt har han dock sovit ganska mycket....eller också jag som bara inte vaknat?Tungan ute

Nu ska vi gosa upp oss och ta en liten tupplur, efter en del bus!

Han är ialla fall enormt duktig vad gäller bilåkning!! Inte en kräka än så länge;-) Piper lite i början, men sen lägger han sig ner och somnar. Brås på matte, som somnar så fort hon hör billjudet???!!Kyss


Tupplur var det ja´!

//

 
 
Ingen bild

G.

15 september 2009 17:14

Stackare!!! Hoppas jag är oskyldig till smittan, men jag känner mig fortfarande *peppar peppar* frisk... Brukar ju vara JAG som blir förkyld/halsfluss efter att ha träffat dig och inte tvärtom ;-)

 
Ingen bild

Chrissie

15 september 2009 17:28

Ja, jag vet...Helt otroligt att det är JAG som blir sjuk efter att ha träffat dig:-P Nåväl, feberfri nu ialla fall, så jag hoppas det vänder snabbt, för jag VILL ner till jobbet imorgon!

 
Ingen bild

L

15 september 2009 20:17

Jag hoppas oxå det släpper!!!

Jag VILL snusa både chris och valp imorgon hihihi ;-)

 
Ingen bild

Nyfiken

15 september 2009 23:54

Varför ska man inte motionera en nyskodd häst? Nyfiken...

 
Ingen bild

Chrissie

16 september 2009 20:09

Man kan visst motionera en nyskodd häst, men hovslagare brukar rekommendera ett dygns "vila" för att sömmarna ska "sätta sig". Det är ju dessutom en, om än liten, korrigering man gör på hoven vid varje skoning. Så säkert skönt att bara få gå och vara häst utan ryttare.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards