Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Obehagligt

Av Chrissie - 31 augusti 2009 20:28

Tänker inte längre se mellan fingrarna, eller låtsas som att det regnar.

Inga bevis har jag, men det kan faktiskt vara så illa att Tritla inte skadat sig, utan att någon skadat henne.

Det är nu flera hästar som blivit skurna häromkring och ffa i haserna.

Alla har iakttagit samma bil och polisen är personen i fråga på spåret. Gäller bara att få in bra bevismaterial.

Dröjer nog länge innan jag vågar låta mina älsklingar gå ute på nätterna igen! Men förhoppningsvis sitter personen ifråga snart bakom lås och bom!!

*ARG*

 
 
Ingen bild

Sara

31 augusti 2009 20:49

Men gu va läskigt, o stakars tritla i så fall. Du får lära dina hästar att sparka och bita främande människor som nattvandrar i hagen! Lycka till med bevis samlandet
Kramar

 
Ingen bild

Nina

31 augusti 2009 22:47

Nej men fy fan rent ut sagt, kan det vara så jävligt?

 
Ingen bild

Karina

1 september 2009 02:23

Återkom gärna på bloggen så fort du har mer info om detta! Låter oroväckande!

 
Ingen bild

G.

1 september 2009 10:45

Man undrar ju vad man kan få ut av att snitta en häst i hasen... Hur många lösa skruvar har en sån person egentligen??

 
Ingen bild

Karina

1 september 2009 16:12

Hittade nyligen till din blogg. Läste lite fler gamla inlägg och såg att din häst fått ett sår på hasen. Har fler av hästarna däromkring er haft mystiska sår?
De som gör såna sjuka saker kan ju till och med gå in i hagar som ligger precis bredvid boningshus. Om man har gatlysen och fler hus kring i hagarna så borde de ju stå mer skyddade där än inne i stallet, kan man tycka. I boxen har hästen ingen chans att springa undan, och om någon väl tar sig osedd in i stallet, så kan de ju smussla med vad som helst därinne och ingen ser dem.
Hade såret på hasen fina rena sårkanter som av en kniv, eller mer trasiga som om hon gått emot något?
Förut när man läste om skadade hästar så var det oftast ston som blivit skadade i underlivet, men nu läser man mer och mer om att hästar av båda könen blivit skurna på andra ställen på kroppen, bland annat bogarna och bringan.

Det är helt SJUKT!

 
Ingen bild

L

1 september 2009 17:59

nä fy faaaan :-( :-(
Vilka svin det finns!!!!!

 
Ingen bild

Chrissie

1 september 2009 21:16

Som jag skrev så finns det inga bevis, men en misstanke.
Karina: Finns absolut ingenting i den hage de spenderade natten i som skulle kunna orsaka denna sårskada.

 
Ingen bild

Karina

2 september 2009 23:08

Låter inget vidare det där, såret kan ju inte ha trollat dit sig självt om hon inte skrapat i en stor sten, träd eller nåt. Låter ju tyvärr som om någon människa kan ha gjort det. :-(
Häromkring i byarna går en del kusar ute och en del inne på nätterna, men man kan ju aldrig vara säker var de än står. Att ha en lama i flocken ska ju vara effektivt, tydligen så "släpper de inte en j-el över bron!" :-) Något vaktbolag kanske fått en skitarg malinois eller nåt sånt över som de kan låna ut till att vakta stallen... :) :-) :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards