Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under maj 2009

Av Chrissie - 17 maj 2009 09:29



Får önska Norge grattis i dubbel bemärkelse idag! Både till ESC vinsten och Nationaldag!:-)




Av Chrissie - 16 maj 2009 19:56


Har tagit en lång, varm och skön dusch. Mätt i magen och en kall öl serverad.

Nu ska det laddas ordentligt inför ESC. Håller ju naturligtvis på Sverige och Island av förklarliga skäl. Men lyckas inte dem, så håller jag mina tummar för Grekland.



Nu ska jag göra som Creddy. Bädda ner mig i soffan och navelpilla:-)


Av Chrissie - 16 maj 2009 15:15


 Har bränt mig överallt känns det som!

Nu är det ät & drickpaus:-)

(Lånad bild -Kronoskogen.lu.se)

Av Chrissie - 16 maj 2009 13:50

Två härliga och långa ridsvängar på fröken Svart och herr Brun. Drómi och jag avslutade "träningen" med att lalla runt lite i skogen. Själv sitter jag och pratar i mobiltelefonen, när det helt plötsligt kommer 2 stycken älgar springandes emot oss. När de upptäcker oss ser de lite frågandes ut och vänder tvärt åt ett annat håll. Underbara goa Drómi sträcker bara lite på huvudet och ser ut att tänka " - Matte, vilka konstiga hästar, vad gör de här i skogen alldeles själva??"

Min coola kille!!

Provade att rida Tritla med boots och det gick alldeles förträffligt bra. Sedan red vi förbi en granne lite längre bort som har en kennel med Leonbergers. Lite läskigt var det, men det gick så bra! Jag är supernöjd med fröken Svart!!:-) Nu har hon ju inte rymt på länge heller, peppar peppar!


Undrar själv var jag fick all min energi ifrån, men nu ska det ut och rensas brännässlor! Sambon har varit iväg och inhandlat skivor och isolering till blivande sadelkammaren. Fast det projektet påbörjas nog inte idag.


Av Chrissie - 16 maj 2009 08:23


Har alldeles nyss kommit in ifrån morgonens löpträning. Oj vad jag behöver springa mycket mer inser jag! Får skicka sambon till en leksaksaffär och införskaffa ett hopprep också:-)

Lite stretching, lite frukost och så ridning.....


Sen får man slå sig ner i soffan med gott samvete ikväll och heja på Malena!

                           EUROVISION SONG CONTEST 2009

Av Chrissie - 15 maj 2009 21:07


Klippte som sagt gräset idag, så det stod härliga till, men nu är det gjort!

Annars har dagen bara bestått i smått och gott. Kastade på lite spare ribs på grillen och gjorde hemgjord potatissallad som avnjöts i "kuvösen".



Hur lätt var det att "fånga" in dessa två efter att ha blivit utsläppta på gräs, tror ni???!!! Inte ens insektsmedel gick att få på utan typ 20 minuters "jagande" (läs: förföljande). Man kan ju inte annat än le.

Dålig bild, men vad gör man när grässtråna är grönare där matte i n t e är!

Av Chrissie - 15 maj 2009 12:53



Sådär, då är gräset äntligen klippt. Är rätt tungjobbat eftersom det är så mycket mossa i gräset, så nu behöver jag inte ut och springa i eftermiddag. Bara ridning som är kvar, men väntar till eftermiddag/kväll då vinden mojnat av lite.


Dags att fundera på lite lunch...


Av Chrissie - 15 maj 2009 09:19

Gnällde en del på sambon efter att jag varit borta i ett dygn.

Tyckte han hade kunnat dammsuga och tagit bort sina matrester i diskhon...

Hmm, då tittar han på mig sådär som han aldrig gör och säger;

-Jo, men ALLA fönster på hela huset (18st) är putsade!!


Opps! Ska aldrig mer gnälla:-)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards