Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Chrissie - 8 maj 2009 12:28

Nu börjar det mulna på, så det är nog inte lång tid kvar innan regnet kommer.

Har hunnit med ridning på lång nivå. 2 timmar med vardera häst:-) Vi har till största del haft det mysigt i skogen, mestadels skritt och trav. Ställde lite högre krav en liten stund däremellan och båda var sååå duktiga:-)!!

När vi kom hem fick de belöning i form utav att jag slipper rensa brännässlor:-)

Av Chrissie - 8 maj 2009 12:22

Igår räddade jag Fru Domherre som flugit in i vår inglasade altan!!

Idag hittade jag Herr Domherre som nog flugit lite för fort in i rutan:-(

Sorg!

Det här Domherreparet har blivit kvar sedan i vintras och kommit på besök varje dag. På ett sätt tur att det inte var honan som dog, eftersom de säkert ruvar på ägg nu.

Visste ni att Domherrar kan bli upp till 18 år gamla?!!

Hoppas hon hittar en ny "make" så småningom.

//


Av Chrissie - 8 maj 2009 07:18

Måste ju erkänna att sömnen blivit lite orolig, med tanke på de två stora "husdjuren":-)

Men det var helt i onödan. De har nog sovit mer än gott, fulla i spån!

Nu är frukost serverad och min egen får jag väl fixa iordning själv. Tänkte hinna med ridning innan regnet kommer.


"Hästar gör ett landskap vackert"

/Alice Walker

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards