Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 23 april 2009

Av Chrissie - 23 april 2009 19:37

Stötte på årets första huggorm idag på ridturen. Tritla brydde sig föga och Neo såg den inte ens. Tur att jag hann se den före honom, så han inte sprang rakt på den.

Otyg men otroligt vackra!!





Lånad bild (Matton.se)

Av Chrissie - 23 april 2009 19:06

Nu har jag skurat kuvösen från golv till tak och gjort iordning den hyfsat. Saknas en hel del blommor, som inte får flytta ut innan frosten är över samt några jalusier i fönstrena.

Ridningen.......ja vad ska jag säga.....euforisk har jag använt förut.....

Helt enkelt överlycklig!! (inte bara för att jag kunde rida ut i linne).

Tritla tycker det är otroligt jobbigt med alla backar, men blir pigg som sjutton när vi väl kommer ut i skogen och "skuttar" runt. Hon är ju så otroligt lyhörd och välutbildad, så det är ju jag som lär mig hela tiden på henne. Huvudsaken är i alla fall att hon får ha lika skoj som jag:-)

Drómi var ett ök halva svängen, men sen tog vi en ny avtickare ut i vildaste skogen där han fick hoppa över en hel del riktigt breda bäckar. Vilken tölt han fick sen!!! Tjohoo!!! Jag töltade på LÖSA tyglar hela vägen hem (nästan då, han fick faktiskt pusta också;-)!! Han trampade under sig, bar sig och var helt taktren! T2 here we come!! *fniss*

 Åh vad jag älskar mina hästar idag!

Undrar om de kommer att tycka om mig efter badning imorgon???!


Av Chrissie - 23 april 2009 12:35



Äntligen kommer operation utav foten att bli av:-)

Nog för att jag kommer att sörja att inte kunna rida och jobba på 6 veckor, men så jag längtar efter att kunna springa, åka inlines, gå i högklackat utan värk och besvär!! Så i slutänden hoppas jag att det blir värt det och att det kommer att kännas som att gå på moln igen:-)


Håller på att sanera i uterummet (dagligt tal kallat: kuvösen) för att sen få pynta upp den för vår, sommar och höstmys!


Är så härligt att dagarna blivit längre och ljusare. Behöver inte tänka på stressen att hinna rida innan det blir mörkt. Så ridning blir lite senare idag och imorgon har jag planerat in hästbad och switchbehandlingar:-) Då kan de få gå i solen och torka till - kanske att jag till och med låter dem få springa runt i stora hagen en liten stund då också :-)


Sambon har begett sig norrut, galningen.......För att hämta hem sin nya "bäbis"!! Vad kan man säga?! Om jag får ha mina älskade pållar, så kan man ju inte säga mycket om att den nya familjemedlemmen blir en snöskoter, modell nyare! Ofattbart för mig, men han beter sig lika bejublande glad som jag gör inför hästköp och ridturer;-)


Back till kuvösen och solen!!!

//



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards