Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under februari 2009

Av Chrissie - 13 februari 2009 12:27

Som omväxling från allt mitt gnällande, måste jag härmed erkänna att idag, trots kylan, så är det en fantastiskt underbart vacker dag. Till och med solen värmer:-)

Blev tvungen att hoppa utav hästryggen för att "fånga känslan".

Skulle ju behöva ta itu med dammråttorna inne, men en sådan här dag får de gärna visa sig....kommer säkerligen fler dagar utav gnäll, kyla och dåligt väder. Tar kriget med dammråttorna då istället.

Av Chrissie - 13 februari 2009 09:33

Solen skiner och himlen är blå, men vad gör det när det är så kallt så man inte ens vill sätta ut lilltån genom dörren?! Och kallare har de (mina gudar:meteorologerna) lovat under helgen.

Hoppas på att det blir några grader varmare under dagen, då D1 verkligen skulle behöva sig en sväng i snön. Annars så blir det till för matte att stå inne och motionera på crosstrainern som ska skruvas ihop idag;-)

Ni kan ju gissa att jag hoppas på det första alternativet!

Idag slutar sambon tidigare och vi ska ses på stan, så kanske dags att sätta igång då................

Av Chrissie - 12 februari 2009 17:52




Sådärja´.......Det var varmt och göttigt!

Av Chrissie - 12 februari 2009 15:00

Sådär ja, nu har D1 ny sko på fossingen:-)

Har världens bästa hovslagare, som alltid står på min sida vad gäller "Kjötbollu".....Ingen kan någonsin anmäla mig för att jag svälter hästarna:-))

D2, jag och vovven tog en långkörare i skogen i förmiddags. Man försöker ju in i det längsta göra som Sonja; blunda och låtsas det är sommar och varmt. Men när man rider under grenar som hänger av snötyngden och snön rasar ner innanför jackan - då kan jag lova att det inte går att låtsas!!! :-/


Av Chrissie - 12 februari 2009 08:57

Godmorgon! Ännu en kall dag och jag sitter och laddar inför hundpromenad och en ridsväng på D2. Skall snart ringa hovslagare och höra när han kommer och fixar D1´s lösa sko.

Sov gott, men någongång där, mitt i natten vaknade jag av ett inferno av ljud. Det var sambon som i drömlandet, satte på både sin klockradio och lyckades skruva upp ljudet på TV:n. ;-) Efter en stund tystnade det, så jag tar för givet att han kvicknade till så pass att han insåg sitt "misstag"....



Slänger in en bild på "nyfiken i en strut"....

Av Chrissie - 11 februari 2009 22:27

Äntligen kommit innanför dörren efter en jobbardag. Allting flöt på så himla bra idag och det var en riktigt rolig och bra dag:-)

Hästarna har lärt sig känna igen bilen när jag kommer hem, så bortskämda som de är, fick de liten tuss nattamat:-)

Nu ska jag stupa i säng och hoppas på en god natts sömn.

Natti Natti:-)

Av Chrissie - 10 februari 2009 18:07

Fullmånen borta och genast blev det mörkt igen.

Fick tag i hovslagaren till slut, som kommer på torsdag. Så ingen ridning utav D1 fram tills dess.

Tja, han kan ju gå där och få tjocka till sig lite till;-/ Kändes lite konstigt att bara rida en häst idag.....I morgon är det dags för avresa emot lite jobb i Uppsala igen. Ser ut som vi får en del att göra:-)

Jag har äntligen köpt mig en crosstrainer!! Så jäklar, nu ska det skapas kondis!! Ska stampa runt tills jag är alldeles blå i ansiktet! *asgarv*.

Dags att fundera på lite middag............

Av Chrissie - 10 februari 2009 11:47

Jaha, så skulle man ut och rida......och vad ser man då? Jo, D1 har en "tappsko", eller halva skon sitter fast och den andra halvan löst, med sömmar som sticker ut:-(

Har han frusit fast i snön eller??? *Fniss*

Blev i alla fall en bra runda med D2, han bär sig självt mer och mer för varje gång och det är så kul att känna resultat.

Nu får väl resten utav dagen spendaras med att sitta och vänta på att hovslagaren skall ringa tillbaka....................

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards