Drómi, Tritla, Jag & C:O

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Beslutsångest

Av Chrissie - 29 januari 2009 20:11

Sitter här med en semla och njuuuuter...och funderar på; ska jag investera i en Crosstrainer eller ska jag köpa ett träningskort? Eller både och.....fast det är nog lite väl överskattat? Hur som helst, styrketräning behöver jag inte direkt, men konditionsträning - Oh ja!

Insåg just hur mycket jag saknar inlinesåkningen.

*semlamums*



 
 
cl

cl

29 januari 2009 20:36

Jag röstar på träningskort. Tror man ledsnar rätt snabbt på att stå själv med samma maskin dag efter dag. Sen har man ju lite att glo på när man tränar på gymet. kram.

http://www.grabbmamman.blogspot.com

 
Ingen bild

G.

30 januari 2009 07:41

Men kan du inte åka inlines till/från Ludvika? Eller är backen lite för brant för det...? Jag skulle absolut inte skaffa träningskort, men det är ju jag det :-)
Gillar INTE att stå och springa på samma fläck och titta på andra svettiga människor. Du som har så mysig natur runt omkring!! Ut och spring där och så kör du på crosstrainern när det ösregnar. Är ju trots allt trevligare ute plus att då kan ju Neo få följa med på motionsrundan - tidseffektivt eftersom du då slipper vovvepromisen! ;-)

 
Ingen bild

C

30 januari 2009 07:45

Anledning till träningskort vs Crosstrainer, är ju att jag i n t e kan springa pga min fot, ,men behöver något som ger kondis utan att behöva springa.

 
Ingen bild

G.

30 januari 2009 07:52

Ähh, skit i kondisen och fixa foten istället!
SEN när fossingen är bra så tar du tag i konditionsbiten. En sak i taget :-)

 
Ingen bild

Sonja

30 januari 2009 13:19

Joggning med häst är inte så dumt det heller. ;) Eller... man kanske kan åka inlines med häst, har aldrig provat. Jag tänkte... två flugor i en smäll, du får motion och hästen också.

 
Ingen bild

G.

30 januari 2009 18:41

Hahaha, ja min häst skulle ä l s k a om jag åkte inlines med honom tror jag :-) Fast jag skulle nog slå ihjäl mig. Jag kan inte ens cykla med honom... Går jättebra när han travar bredvid cykeln ända tills han tvärnitar och matte får fullt upp med att få stopp på cykeln utan att köra omkull. När jag vänder mig om så kan man nästan ana ett stort leende... hrmpf Så med inlines...behöver jag nog en rustning ;-)

 
Ingen bild

anonym

30 januari 2009 18:45

sex ska vara bra motion har jag hört, då behöver inte foten användas heller!

 
Ingen bild

C

30 januari 2009 19:39

Tack, tack för alla förslag om motion och kondition;-) Fast nu var det ju mest träningskort vs crosstrainer, hahaha...Men jag ska ta alla era förslag i beaktande;-)
Skulle nog funka toppen att åka inlines efter D1....D2 mer tveksamt faktiskt. Vill helst komma hem levande i en "piece".

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chrissie - 17 maj 2011 21:39

Jag har flyttat min blogg! Detta är mitt sätt att bearbeta sorg. Just nu kan jag inte se bilder på gamgubben, utan det kommer att ta ett tag innan jag är redo.   Så alla som vill fortsätta följa mig får gå till:   http://djurenojag.bloggpla...

Av Chrissie - 13 maj 2011 22:10

Haft några riktiga "downdagar", men nu har det vänt igen:-) Man kan ju liksom inte vara på topp jämt, ibland blir det bara lite för mycket. Fredagen den trettonde är inte slut än, men så här länge så har det varit näst intill en turdag. Imorgon beg...

Av Chrissie - 11 maj 2011 21:35


 

Av Chrissie - 9 maj 2011 21:48

För ovanlighetens skull så har jag knäppt några bilder på djuren idag;-)    Polarna myser bredvid varandra i skuggan av buskarna.    Vila efter frukost.....Inpacketerade och redo.       Gammelman håller ställningarna på tomten.   ...

Av Chrissie - 8 maj 2011 21:29

Först av allt vill jag tacka alla för gratulationerna! Går fortfarande omkring i ett litet lyckorus. Tänk att lillskiten, Duracellkaninen, grisen, Ban Ki-moon, ADHD-hunden skötte sig så bra!!   Vilket underbar väder dagen har bjudit på. Skulle "l...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards