Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Chrissie - 5 januari 2009 23:26

Lagade italienskt....bjöd hit M´s syster med bf och vovve.
Blev Pasta il forno med ciabatta spicade med soltorkade tomater, basilika och mozarella. Gott!!

Tyvärr blev det som vanligt ingen "matbild", men betyget en klar 4:a.

Nu har jag plockat av vintertäckena eftersom det inte längre är "snorfrysarkallt" ute och så fick de lite nattamat - vilket betyder - liten sovmorgon imorgonbitti. D1 är så fet! Dräktig är bara förnamnet. Berättade för honom att så fort det blir plusgrader ska han minsann få svälta. Tror att han nu hoppas på vinter och minusgrader året om;-) Tänk er själva att alltid ha varit lägst i rang och fått äta rester, och nu helt plötsligt få äta i lugn och ro och dessutom alltihopa och......lite till;-)

Ungefär som när man själv äter en pizza, är mätt efter halva och fortsätter ändå tills det är tomt i kartongen.

Hmm, matte får nog svälta tillsammans med D1................................................
............................ men som sagt, det tar vi när det blir plusgrader;-)

Av Chrissie - 5 januari 2009 12:27

Nu åker ALLA julsaker och adventsstaker ner i kartongen och granen åker ut!

Nu ska man bara blicka framåt....................... VÅR i sikte;-/

Av Chrissie - 5 januari 2009 08:33

Sedan börjar allvaret igen! Tänkte säga att då är det slut på sovmornar....men någon sådan har jag inte haft sedan jag valt att ha mina goa pållar hemma. Men det är det värt!! Sambon har dock l o v a t att jag får "sälja" en morgonfodring till honom en dag när han börjat jobba! *skratt*


Känns som rena sommaren idag. "BARA" - 19 grader. Huvudena på hästarna är bara stora, vita, isiga och oidentifierbara , så jag fortsätter att stoltsera med de där "storhästtäckena":-)


Fick Paolo Roberto´s kokbok i julklapp, så ikväll ska det bli italienskt så det står härliga till. Tror jag ska inta vågrätt läge och planera inköp för detta.;-)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards