Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Chrissie - 4 januari 2009 19:29

Skulle ha suttit inne i värmen och kurat, men istället har jag varit utomhus h e l a dagen. Men nu har vi massa ved (kluven och klar) i pannrummet, hästarna har hö ett tag framöver och nu funkar elen i tråden.

Utedagen slutade med besök på Gula Måsen:-)

Har blivit retad nu att jag blivit som en "storhästägare" *fniss*, då jag införskaffat vintertäcken åt mina pållar. Men de blev så glada så glada och har busat hela dagen och kallt som f_n har vi....Nu är de ute och jag har  gott samvete trots att snor och mular och tassar fryser till is inom loppet av 10 sekunder. Stackars Neo kan knappt rasta, för han får kramp i sina fossingar, så även han har fått använda sitt täcke.

Nu ska vi tända en ny brasa i kaminen och söndagsmysa framför dumburken.

Av Chrissie - 4 januari 2009 09:29

Från att drömt om Lyxhustrutiteln har jag själv degraderat mig till .....hemmafrutiteln;-)

Har fodrat och släppt ut hästar, fyllt vatten,mockat,  gått långpromis med hunden, gjort eld i pannan och kaminen. Nu är kaffepannan påsatt och frukosten snart klar.......och då ska jag väcka sambon.

(Tilläggas bör väl att jag s t o r m t r i v s oavsett titel;-)

Har jag i många tidigare inlägg klagat på kylan, så tar jag tillbaka allt vad jag har sagt, för FY F_N vad kallt det är ute idag. - 23 grader hade jag inne i stallet när jag tittade.

Ha en skön söndag, för det ska jag!! (Antagligen ganska mycket inomhus)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards