Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under oktober 2008

Av Chrissie - 22 oktober 2008 14:29

Idag har jag lastat hel kärra ved och städat som en galning utomhus. Är helt färdig. Ridit D2 som gick skitbra idag, men fick sen ett ryck och testade att "dra"..Misstänker att det var blåsten som var boven i dramat. Han hade dock ingenting för det:-) Cyklat med D1. Puh...Jag är inte gjord för att cykla uppför!

Nu ska jag sätta mig med en skrivelse till det där kära datorföretaget som säljer urusla datorer och inte heller kan laga dem. Hör jag inget ifrån dem, så kommer jag att gå vidare till KO och göra en anmälan! Den här gången ger jag mig inte!!! *Morr*

Nu ska jag ta uti med den nya bokföringsprogrammet och lägga in kontoplansnummer.

Sov inte många timmar inatt heller. Ska jag aldrig bli trött så jag får sova en hel natt utan att vakna 1000 gånger? Något bra tips?

Tjingeling!

Av Chrissie - 21 oktober 2008 09:34

Har någon sett denna i någon affär? Meddela mig gärna vilken då....

Letar febrilt efter den, som affärerna verkar ha tagit ur sitt sortiment:-/

Av Chrissie - 21 oktober 2008 08:06

Sällan jag är mörkrädd, men igår var jag faktiskt det. Blåste och regnade som bara den. Gårdsgrinden blåste upp och igen gång på gång. Dörren till vinden blåste upp och stod och slog emot väggen och en massa andra saker lät och hade sig. Och så kan vi lägga till en sjukhelsikes magkatarr. Då blir summan av kardemumman;  mycket lite sömn inatt.

...Och inte skiner solen idag heller:-/

Ska träffa A senare idag så ska vi titta på lite bokföringsprogram:-)


"Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

Vi ser ju inga stjärnor, där intet mörker är..."

Av Chrissie - 20 oktober 2008 18:43

Trööööött!!! På att inte ha en dator med bluetooth!

Urleeessss!!! På vädret!

Inte mycket positivism här inte. Kanske ska döpa om bloggen till "neggoblogg" eller nåt;-)

Fast... efter regn kommer solsken, har jag hört någon säga.

Snart ska jag ut och kvällsfodra lite hungriga fyrbentingar, sen blir det att bädda ner sig under filten och framför tv:n.......och invänta just.....solsken!

Av Chrissie - 20 oktober 2008 09:35

Kan man få tråkigare väder? Ska enligt SMHI regna hela dagen!!

Egentligen är det väl då man skulle få någon nytta gjord, men vad gör man? Sitter här helt apatisk och bara viiiiillll iiiiiiinnnnte gååååå utaaanfööör döööörren;-)


Av Chrissie - 20 oktober 2008 09:33

Tänker absolut inte åka på någon influensa i år igen, så nu har jag äntligen tagit mig i kragen och bokat tid för influensavaccination!!!:-)

Av Chrissie - 19 oktober 2008 19:06

Varit på reakreationshelg. Skönt och GOOOOD mat!!:-) Fint väder!

Men trots allt måste jag nog säga...som rubriken visar.

Nu åker karln iväg igen på kurs och man blir gräsänka ytterligare. Börjar vänja sig nu. Blir väl en del jobb..fast på hemmaplan, pyssling med djur, ved och brevskrivning. Sen skulle hemmet behöva sig en omgång och kanske, kanske orkar jag polisha golven också. Det skulle behövas om nåt. Känner mig av någon anledning lite nere idag - fast...


 "Ingen kan vara nere -  med en ballong"

  -Nalle Puh-

Av Chrissie - 17 oktober 2008 17:31

Nybadad efter ridturer med pållarna. Och när jag ändå skurade ur badkaret tog jag hela badrummet på en gång..och då kunde jag ju lika gärna släpa fram dammsugaren..och då kom jag på att jag skulle vattna blommorna....och sätta på potatisen till fisken ikväll....när jag kom på att det var dags att kasta in lite mer ved i pannan också och då kunde jag ju passa på att kissa hunden och såg då att tvätten inte var hängd som jag tvättade tidigare idag, men då var jag tvungen att ta reda på tvätten ifrån ställningen som var tvättad tidigare i veckan. Kom då på att jag glömt att äta idag...så nu sitter jag äntligen här med en nyöppnad påse chips och ett glas cola...och väntar på att maten ska bli klar:-) Men till maten blir det definitivt ett glas vin!


" Ta inte livet alltför allvarligt- du kommer ändå aldrig ifrån det levande"

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards