Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under september 2008

Av Chrissie - 16 september 2008 18:43

Veden är hemburen, storhandlingen avklarad, torv och stängselmaterial inköpt, tvätten tvättad och maten uppäten:-) Just ja, och pållarna är ridna.

D2 lyfte 3 meter ifrån marken för en fågel prasslade till i trädet. Suck! Snacka om att ha nerverna utanpå. Hoppas det beror på nya miljön, för annars så gick det helt ok. Tölten är väl inte optimal på något sätt, men det känns bra att ta det lite lugnt så vi får lära känna varandra och veta var vi har varann. Han är fin ialla fall, men D1 kommer alltid vara D1 och ha den där alldeles speciella platsen i mitt hjärta. Vi tog en kul tur i skogen med nästan bara galopp och lite naturhinder. Hur kul som helst.

Karln snickrar och jag har lovat att ha en efterrätt på bordet tills han kommer in - undrar vad jag ska hitta på för något. Var in till stan för jag skulle fylla på mitt brevpapperförråd......men hmm, bokhandlarna här har inte alltför stort utbud, så jag får väl hålla tillgodo med hederligt randigt kollegeblock.

Nä, nu ska jag bokföra lite ekonomi, skriva lite informationsblad och hitta på den där efterrätten.

Tjingeling! :-)


Av Chrissie - 16 september 2008 08:20

Kom hem igår efter att ha jobbat. Var en riktigt bra dag då allt flöt på precis som det alltid borde göra:-) Rätt trött när jag kom hem och ont i ryggen. Har inte världens bästa pendlarbil. Ska nog fundera på det där med tåg ialla fall:-)

Igår när jag körde hem...nyasfalterat och kolsvart på vägen, dök det helt plötsligt upp en A-traktor på 110 väg (utan reg.skyltar - en A-traktor måste väl åtminstone ha en i fram - och får de verkligen köra på 110 väg????). Snacka om att sänka farten ifrån 110 (tja, var väl kanske 120 också) till 25 km/h. Segt! Och inte gick det att köra om heller! Nåväl, de svängde av efter någon mil. Suck!

Nu ska jag skriva lite brev, sedan behövs det mer ved till pannrummet. Bara att fixa, då karln fortfarande är förkyld och lite "ynklig". Han hade ialla fall fodrat hästarna när jag kom hem. Duktig sambo:-)!

Av Chrissie - 14 september 2008 16:18

Har lånköpt en dator tills min är lagad. En helt världelös dator...och vad handikappad jag är utan bluetooth. Men så kom jag på att jag kunde plugga in USB kabeln mellan telefonen och datorn. Så nu kan jag ialla fall lägga över lite nytagna bilder på nya hästen.

Har klippt gräset idag, var verkligen nödvändigt och sedan varit ute på ridtur med Drómi och Drómi. Lilla Fabian fick följa med D1 och mig på första turen, sen tog jag D1 själv en lång sväng. D2 blev jättesvettig, han tyckte nog det var lite jobbigt, nytt ställe och ny ryttare. Men trevlig är han. Mycket häst!

 Nu ska jag kasta in lite tvätt i maskinen och dra fram min käre vän dammsugaren. M är iväg och åker 6 hjuling (eller var det 4 hjuling?) med en kompis. De har lovat och reka lite ridvägar:-)

Ikväll ska vi åka och hämta hö. Sen avslutas nog kvällen med ett lååååångt bad.  Till middag ska vi äta rökt regnbåge (eller var det röding?) som vi fått av M´s föräldrar. Gott! Till det blir det kokt potatis och kall gräddfilsås med dill och rödlök. 

See you!!

Av Chrissie - 12 september 2008 20:02

Idag har Drómi 2 kommit hem. Det gick alldeles förträffligt bra och gänget blev kompisar på en gång. Härligt! Men ingen lycka varar förevigt.

Istället har min dator kraschat:-( och måste lämnas in för reparation. Därför kommer det dröja ett tag innan jag kan lägga upp bilder, så ni får hålla tillgodo med text tills jag löser problemet. Suck!

Nåväl, jag glädjs åt mina pållar och att det är fredag:-)

På Återseende!!

/

Av Chrissie - 10 september 2008 20:48

Har varit ute på en kvällstur med hela gänget. Härligt. Var inte alls på ridhumör innan, men när man väl sitter där på ryggen är det så härligt!:-)

Lagade lite god mat ikväll, blev honungs och limemarinerad kalkonfilé med pesto och basilikasås med skivad ungsbakad vitlökspotatis. Gott!!


Av Chrissie - 10 september 2008 12:49

Har precis pratat med Drómi 2´s ägare. Får ingen tid för besiktning förrens på fredag 10.45 Men jag vill ju absolut att han är besiktad innan han kommer hem, så jag får glatt vänta till fredag istället. Trist, men vad gör man. Grrr, alltid ska det strula. Nåväl, då hinner vi väl snickra lite till....får försöka se det positiva.

Av Chrissie - 9 september 2008 21:42

Fick denna nyss av min kära kollega. Hur söt som helst!

Tack vännen!:-)

Av Chrissie - 9 september 2008 20:01

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards