Drómi, Tritla, Jag & C:O

Alla inlägg under september 2008

Av Chrissie - 22 september 2008 22:01

Inte alla som får ha måndag och fredag på samma dag. (Nä, så bra har jag det inte, men nära inpå).

Har nyss kommit hem ifrån jobbet och resandet. Ska väl ta mig en kaviarmacka och ett glas mjölk framför tv:n innan det blir "nanna kudde". Juste middag va?;-)

Imorgon blir det en välförtjänt sovmorgon - säkert till klockan 8;-). (ni som känner mig vet ju att jag är morgonpigg).

Förhoppningsvis kanske något mer att tillägga här imorgon.


"Livet inte bara leker - det är en dans på rosor också"



Av Chrissie - 21 september 2008 19:00

Har inga direkta nyheter att komma med idag. Har varit ute på härliga ridturer idag, vädret var ju så fantastiskt fint:-) Annars går ju den mesta tiden åt till ekonomi och bokföring och stallbyggnation.

Dock har sambons syster med pojkvän, svärföräldrarna och ett par bekanta till dem varit här på en snabbisfika.

Nu börjar det bli kvällning och usch vad kallt det blir då. Inatt var det frostnatt. Ska ta och elda lite i braskaminen, sen däckar jag nog. Ska ju köra ner till U-a och jobba imorgon. Sambon är borta på kurs hela veckan så jag får komma hem till tomt hus:-/. Dock pållar som väntar på sin kvällsmat.

Av Chrissie - 20 september 2008 17:24

Vilket härligt höstväder det varit idag. Solsken och ganska varmt!!

Har snickrat nästan hela dagen.

Hade ju tacoskväll igår och vi kom inte isäng förrens vid 3 tiden *gäsp*, men jag gick upp tidigt och fodrade hästarna och tog Neo på en promenad, sen lade jag mig och sov en liten stund till.

Har varit och grattat grannens bäbba också som fyller 1 år idag. Hon fick två Hello Kitty tröjor och en pedagogisk lite sak med figurer av djur och djurläten (rätt present från rätt person liksom:-) Ska läras i tid:-)

Snart ska vi lägga av med snickrandet för idag och ikväll blir det pizza!!

*mums*



Av Chrissie - 19 september 2008 09:20

Ikväll blir det tacoskväll med några av sambons kompisar:-)

Men först ska jag hinna ta en till tango med dammsugaren. Gissa om jag kommer att blir bra på tango, haha. Sen ska jag rida båda hästarna och åka och handla.

Var länge sedan nu, men jag ska nog ta och bygga lite naglar också. de ryker ju en efter en varje gång jag varit ute och snickrat, men nu är det dags för nya.

Tror hela världen gått och blivit förkyld. *Peppar peppar* så har jag klarat mig hitintills. Knaprar enomdagen för fullt!

Dags för frukost och vovvepromenad!

Av Chrissie - 18 september 2008 21:03

Av Chrissie - 18 september 2008 18:34

Idag har jag röjt i blivande vinterhage. Tog halva dagen:-/

Sen har jag skurat badrum från golv till tak och dansat en tango med dammsugaren. Fattar inte hur fort dagarna går, de bara rinner iväg.

Tog ett låååång bad på eftermiddagen - det var skööönt!

Borde ta och röja på skrivbordet, knappt så jag hittar datorn hihi.

I´ll be back........

Av Chrissie - 17 september 2008 21:55

Japp, då har jag varit ute och provat nya prylarna på D2. han är spänd som en fiolsträng, men idag gick han riktigt bra efter jag fått visa vem som bestämmer. Var säkert lite extra läskigt då det börjat skymma lite ute också.

Har varit och kvällsfikat hos grannarna - trevligt! Nu ska jag hoppa in i duschen, sen blir det tv-tittande i sängen. Spännande värre va?


Av Chrissie - 17 september 2008 18:31

Har införskaffat träns till D2 idag, och stigläder till sadeln. Saknar nu bara stigbyglar och tyglar, men det beställer jag nog ifrån någon site.

Tog en liten shoppingrunda på Kupolen också. Hittade födelsedagspresent till grannarnas lilla söting som fyller 1 år i helgen. Brevpapper hittade jag naturligtvis inget:-/ M ska ner och snickra lite och jag funderar på en liten kortis med D2. Ikväll blir det en tidig kväll. Ska försöka få lite jobb gjort imorgon fm med informationen och bokföringen.

See ya!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards